[ X ]
[ X ]
[ X ]
(INTERVIU) Lilian Zaporojan: „„Franzeluța” este nu doar o întreprindere, dar și una din cărțile de vizită ale Republicii Moldova”
22 Februarie

Interviu cu Lilian Zaporojan, director comercial al SA „Franzeluţa”

Cu ce rezultate a încheiat anul 2018 SA „Franzeluţa”?

Putem spune că 2018 a fost un an favorabil pentru întreprinderea noastră. Or, am reuşit îndeplinirea acelor obiective stabilite la începutul anului; am păstrat poziţia de lider pe piaţa de panificaţie şi produse de cofetărie a Republicii Moldova; am păstrat calitatea produselor la standardele internaţionale; am consolidat încrederea colectivului în faptul că se poate trăi decent şi în armonie aici, acasă, în ţara noastră. În viziunea mea, acestea sunt cele mai importante rezultate.

În genere, cum a evoluat în 2018 piaţa produselor de panificaţie din Moldova?

Nu putem vorbi despre mari mişcări comparativ cu anii precedenţi. Piaţa evoluează în ritmul ei normal, stabilit de regulile economiei de piaţă. Un lucru, însă îl putem afirma cu certitudine: Consumatorul este din ce în ce mai atent la calitatea produselor.

Care sunt noile tendinţe pe piaţă şi în ce măsură SA „Franzeluţa” reuşeşte să le facă faţă?

S-a observat o tendinţă de creştere a preferinţelor pentru tipuri mai sănătoase de pâine, din făină integrală, cu diverse seminţe şi cereale, ori aici SA „Franzeluţa” oferă cea mai vastă gamă de produse pentru diverse preferinţe.

Alte tendinţe anticipate sunt „etichete curate şi clare” (mai puţini conservanţi şi aditivi).

Ce produse noi aţi lansat în 2018?

Lansarea de produse noi este un moment pe care îl pregătim cu multă minuţiozitate. Aşa a fost şi în 2018. Pe parcursul anului au fost lansate mai multe produse noi, din toate grupurile, dar aş dori să atrag atenţia în mod deosebit la noua serie de produse pentru întreaga familie: „Mirella”, care este compusă din biscuiţi din ovăz „Mirella”, turte dulci „Mirella”, napolitane „Mirella”.

Pe cât de receptiv este consumatorul din Moldova la inovaţii? Le acceptă sau preferă, totuşi, produsele tradiţionale?

Sigur, ca şi orice altă sferă de producere, şi domeniul panificaţiei nu stă pe loc, el fiind într-o continuă mişcare. Gusturile se schimbă, se dezvoltă, se educă. Ţinând cont şi de faptul că trăim o perioadă în care se circulă liber, iar concetăţenii noştri au posibilitatea de a vedea mai multe ţări şi de a cunoaşte deliciile culinare, dar şi produsele tradiţionale ale acestor popoare, încercăm şi noi să lansăm produse apropiate de unele dintre ele. Exemplu al unui astfel de produs lansat de noi şi care putem spune că „a prins” la consumator sunt renumitele „bruschette”.

Dar, totuşi ponderea cea mai mare o au produsele tradiţionale.

Cum a fost anul 2018 pentru „Franzeluţa” din punctul de vedere al exporturilor?

Exportul este o direcţie prioritară, ţinând cont de faptul că în afara hotarelor suntem deja bine cunoscuţi şi bine plasaţi în marele reţele europene şi americane.

Împreună cu distribuitorii noştri externi, reuşim să majorăm în fiecare an volumele, dar şi să diversificăm gama de produse.

Un succes enorm în anul 2018 este intrarea pe piaţa asiatica, China şi Coreea de Sud. Este o piaţă mare cu un potenţial enorm.

Care e situaţia la capitolul concurenţă pe segmentul dvs. de piaţă?

Având în vedere că suntem cel mai mare combinat de producere în domeniul produse de panificaţie (pâine, chifle, foitaje, pesmeţi), produse de cofetărie (torturi, prăjituri), produse de patiserie (checuri, turte dulci, biscuiţi, fursecuri), produse din vafe, produse de covrigărie, paste făinoase, torturi şi colaci la comandă pentru festivităţi speciale, cozonaci şi panettone pentru sărbătorile de Paşte şi de iarnă, sigur avem parte de concurenţă şi este luptă pe fiecare dintre segmentele menţionate. Dar noi privim acest lucru ca pe ceva pozitiv, care ne permite să creştem.

Avem un colectiv profesionist, ţinând cont şi de faptul că producem cea mai vastă gama de produse.

Ce planuri de viitor aveţi?

Mi-aş dori enorm să putem menţine colectivul, această întreprindere simbol al calităţii. Combinatul de panificaţie din Chişinău „Franzeluţa” S.A este nu doar o întreprindere care produce produse de panificaţie, dar şi una din cărţile de vizită ale Republicii Moldova.

Sursa: Almanah Politic 2018

Inapoi la arhiva noutaților