[ X ]
[ X ]
[ X ]
(INTERVIU) Ilarion Ursu: „Suntem mereu în căutare și în continuă mișcare”
22 Februarie

Interviu cu Directorul general „Conluxart” SRL şi „RoofArt” SRL, Ilarion Ursu.

Care a fost cel mai important proiect realizat în anul 2016?

Ilarion Ursu: În 2016 am implementat un proiect gen oficiu de logistică la „ConluxArt” – un proiect destul de ambiţios ca idee arhitecturală. Am dorit să arătăm, ce se poate obţine dintr-un material nou, tabla tip falţ, şi am reuşit. Clădirea cu aer „hich-tech”, cum ne place să îi spunem, a demonstrat că îmbinarea mai multor tipuri de materiale este posibilă. Oţel, piatră, argilă, lemn şi sticlă, toate alăturate, au dat naştere unui spaţiu de primire a clienţilor pe cât se poate de plăcut.

La o descriere fără vizualizare, mulţi nu înţeleg anumite aspecte ale arhitecturii non-conformiste. Dar până la urmă, toţi acei care îl văd, în special arhitecţii, îl laudă, fiind încântaţi. Acest proiect-pionier ne-a adus odată cu realizarea sa, şi o serie de solicitări de lucrări ce folosesc tabla tip falţ.

Companiile „ConluxArt” şi „RoofArt” se află pe piaţa acoperişurilor de ţiglă metalică de 18 şi, respectiv, 15 ani. Ce aţi reuşit în aceşti ani?

Ilarion Ursu: În toţi aceşti ani au fost implementate şi realizate o mulţime de inovaţii, care au oferit consumatorului final posibilitatea de a beneficia de produse de cea mai înaltă calitate. Nu în ultimul rând, ne bucură faptul, că am ocupat un loc stabil pe piaţă, dar şi în preferinţele consumatorilor. Oamenii apreciază calitatea pe care o propunem şi acest lucru ne dă acea satisfacţie pe care o poţi avea doar de la conştientizarea unui lucru bine făcut.

Care este diferenţa între „RoofArt” şi „ConluxArt”?

Ilarion Ursu: „RoofArt” şi „ConluxArt” sunt două companii diferite. „ConluxArt” şi-a început activitatea în 1998 ca şi companie, ce presta servicii pe segmentul învelitori de ţiglă. Noi comercializam produse gen ţiglă metalică şi atunci piaţa era un fel de newhouse. În principiu, ţigla metalică ar trebui să înlocuiască ardezia, care nu e un produs de lungă durată şi de calitate, iar pe lângă toate e şi nocivă.

Noi am fost pioneri în acest domeniu. Aduceam ţigla ceramică din Ungaria – „Tonadah”, a urmat marca „Lindab”, după care „Velux” – geamuri de mansardă etc. Vizitam regulat expoziţiile de peste hotare, de unde reveneam mereu cu ceva nou.

După ce am creat „ConluxArt”, am înţeles că ar fi bine nu doar să comercializăm ci şi să producem. Astfel, am iniţiat producerea de sisteme pluviale şi jgheaburi în sistem complet. La un moment dat însă, circumstanţele ne-au convins că nu e bine ca aceeaşi companie şi să producă, şi să comercializeze. Şi atunci am divizat procesele, găsind soluţia optimă, adică creând „RoofArt” – compania care doar produce.

„RoofArt” a apărut pentru prima dată în România în anul 2001. Am creat o firmă nouă, care nu avea tangenţe cu „ConluxArt”, eram doar fondatori acolo. Apoi a apărut necesitatea să deschidem şi în R. Moldova o astfel de companie. Actualmente „RoofArt” activează în România, Moldova şi Slovacia ca fondatori. În rest, în alte ţări, suntem cu drept de francize – în Lituania, Rusia, Marea Britanie şi continuăm perseverent să ne extindem. În aceşti 15 ani, am construit un nume, un brand – „RoofArt”, care astăzi este un punct de reper pentru alte companii.

Cum aţi reuşit în tot acest timp să menţineţi calitatea la un nivel ridicat constant?

Ilarion Ursu: În tot ceea ce facem, ne deosebim de companiile din acelaşi domeniu. În primul rând, mizăm pe calitate. Nu încercăm să vindem cu orice scop. Şi acest principiu ne avantajează enorm.

Care sunt cele mai importante realizări în cei 15 ani de activitate?

Ilarion Ursu: Cea mai importantă realizare este direcţia pe care am urmat-o – produse unice şi de calitate. Acum câţiva ani puteam face multe, dar la un moment dat ne-am definit clar viziunea şi segmentul de piaţă, pe care-l vom ocupa. În consecinţă, am realizat ideea unui proces de producere rapid, capabil să genereze cantităţi mari de produse. Pe această piaţă poţi câştiga bani dintr-un produs scump, vândut în cantităţi mici, sau să faci un produs, ce poate fi multiplicat uşor şi să-l vinzi în cantităţi mari, mizând pe rulaj.

Compania şi-a făcut deja un nume pe piaţa autohtonă prin calitatea produselor şi responsabilitatea de care dă dovadă. Mai sunt şi alte principii, pe care mizează întreprinderea în ascensiunea sa?

Ilarion Ursu: Noi mereu ne dorim să venim cu inovaţii pentru a face produsele mai competitive. Pe parcursul acestor 15 ani, am îmbunătăţit continuu toate produsele noastre. Sistemul pluvial „RoofArt” are aproximativ 25 de elemente şi toate au trecut printr-un proces de perfecţionare, în trei sau chiar patru etape. Iniţial proiectăm elementul, realizăm un prototip şi îl testăm în montare. Ingineria este o profesie aplicativă, iar aceste produse sunt relativ noi pe piaţa noastră. În anii 2000 nu erau specialişti în domeniu. Tot ceea ce am obţinut în ultimii ani se datorează faptului că am învăţat singuri din mers. Experienţa noastră este clădită atât pe reuşite, cât şi pe nereuşite.

Ce aşteptări aveţi de la anul 2017?

Ilarion Ursu: Vom continua să fim promotor al calităţii şi al inovaţiei, să educăm piaţa prin oferirea celor mai bune exemple de lucrări şi în acest fel să mutăm accentul care este pus pe preţ, către produs şi avantajele sale.

Care sunt planurile Dvs. de viitor?

Ilarion Ursu: Pe viitor dorim să dezvoltăm o fabrică cu o tehnologie modernă, bine pusă la punct. La moment, spaţiul fizic de care dispunem ne creează dificultăţi în procesul de producţie. Concomitent, căutăm şi resursele necesare pentru construcţie.

Proiecte europene la noi în ţară poate sunt, dar nimeni nu le vede, ori poate nici nu sunt. În România, în schimb, proiecte sunt destule, dar nu putem transfera banii de acolo. Sper că în viitorul apropiat vom realiza acest obiectiv. Ne dorim să dezvoltăm în continuare şi alte tipuri de produse, mai performante şi mai ecologice în ceea ce priveşte impactul pe care producerea lor îl are asupra mediului înconjurător.

De asemenea, în viitor am vrea să avem şi câţiva roboţi, care vor înlocui munca manuală, cel puţin pentru producerea unor elemente importante. Suntem mereu în căutare şi în continuă mişcare.

Sursa: Almanah Politic – 2016

Inapoi la arhiva noutaților