[ X ]
(INTERVIU) Igor Roşca: Vom urma strategia de dezvoltare pe care o avem şi sunt sigur că vom reuşi să ne impunem şi să înregistrăm noi succese
7 Decembrie

În cadrul unui interviu acordat site-ului nostru, Igor Roşca, fondatorul companiei „Rogob” SRL, a vorbit despre realizările din 2024, inclusiv despre conceptul comercial unic implementat de „Rogob”, despre investiţiile în calitate şi în profesionalismul angajaţilor, dar şi despre alte momente importante.         

Î: Dle Roşca, se apropie de final anul 2024. Prin ce a fost acest an important pentru compania Dvs.?

I.R.: În primul rând, prin faptul că am reuşit să păstrăm şi chiar să îmbunătăţim mai mulţi indicatori relevanţi din punctul de vedere al dezvoltării companiei. Apoi, prin faptul că am reuşit să asigurăm peste 800 de oameni cu locuri de muncă plătite decent. De asemenea, aş menţiona şi faptul că am continuat extinderea propriei reţele de magazine, care a depăşit deja cifra de 60. Şi, nu în ultimul rând, prin faptul că, în premieră, am implementat un concept comercial unic în Republica Moldova, care s-a dovedit a fi de succes.

Î: Despre ce concept vorbiţi?

I.R.: În imediata vecinătate a fabricii noastre din localitatea Goianul Nou, a fost deschisă o locaţie care îmbină într-un tot unic un restaurant-cafenea cu terasă şi bucătărie proprie, dar şi un magazin cu un vast sortiment de produse şi mărfuri.

Întregul complex este amplasat pe 750 metri pătraţi. Vizitatorii restaurantului-cafenea beneficiază de bucătărie de cea mai înaltă calitate – bucatele sunt pregătite exclusiv din carne proaspătă de la fabrică, iar unele dintre ele – în baza unor reţete exclusiviste, care pot fi găsite numai în această locaţie.

Apropo, utilajele folosite în bucătărie sunt de la producători de top din Germania, Italia, Franţa şi Olanda, iar bucătăria are capacitatea de a deservi zilnic până la 1000 de persoane – circa 100 persoane pot fi deservite concomitent.

Restaurantul-cafenea e construit în stil green garden, fiind înconjurat din toate părţile de verdeaţă, iar de la terasă se deschide o impresionantă privelişte a câmpiilor şi dealurilor din jur.

La rândul său, magazinul oferă un vast sortiment, care include peste 5000 de poziţii de mărfuri şi produse de la peste 170 de furnizori, inclusiv de la 120 de producători.

Î: Cum a apărut ideea acestui concept comercial?  

I.R.: Implementarea acestui proiect unic în Moldova face parte din strategia companiei noastre de a ne apropia cât mai mult de consumatori, oferindu-le cele mai calitative produse şi cele mai confortabile condiţii. Urmând această strategie, noi studiem practica producătorilor din alte state, dar şi luăm în calcul specificul pe care-l avem în Republica Moldova, necesităţile existente, aşteptările consumatorilor. Astfel, apar ideile inovatoare cu care cred că deja am deprins consumatorii din Moldova.

Î: Potrivit unui clasament convenţional apărut în presă acum câteva luni, şi în acest an produsele „Rogob” au fost cele mai vândute. Cum reuşiţi să vă menţineţi în topul preferinţelor consumatorilor?

I.R.: Prin calitatea înaltă pe care o asigurăm la fiecare etapă a procesului de producere. Pentru a asigura calitatea menţionată, lucrăm cu 15 furnizori. Carnea trece un test riguros, fiind apreciată de o echipă de specialişti locali și din Germania.

Apoi, ar fi de menţionat şi faptul că produsele noastre sunt fabricate într-un spaţiu de producție modern de 7 500 metri pătrați, proiectat de experți de peste hotare la cele mai înalte standarde.

Iar pentru ca oamenii să aibă acces cât mai larg la produsele noastre, le plasăm nu doar în cele peste 60 de magazine proprii, dar și în alte circa 5 000 alte unități comerciale.

Toate cele menţionate explică de ce produsele „Rogob” sunt apreciate, căutate şi cele mai vândute în Republica Moldova.

Î: Un alt clasament convenţional din toamna anului curent a plasat compania Dvs. pe prima poziţie şi în ceea ce ţine de numărul de angajaţi în industria parte a căreia sunteţi.

I.R.: Spuneam mai devreme că pentru noi este o mare mândrie faptul că reuşim să asigurăm cu locuiri de muncă plătite decent peste 800 de persoane. Aceşti oameni pot lucra la ei acasă şi nu sunt nevoiţi să ia calea pribegiei. În general, ne mândrim cu nivelul înalt de loialitate al angajaţilor. Avem angajaţi care activează la noi de peste 15 ani, alţii – de peste 10 ani. Ei sunt marea noastră bogăţie, iar investiţiile pe care le facem în profesionalismul lor le considerăm cele mai importante. Or, noi înţelegem perfect că, cu cât mai înalt e profesionalismul angajaţilor, cu atât mai înaltă e şi calitatea produselor finale.

Î: Cum apreciaţi condiţiile de business care au fost în Moldova în anul 2024?

I.R.: Chiar dacă pe unele dimensiuni lucrurile lasă de dorit (şi aceasta se explică inclusiv prin motive de ordin obiectiv), în general mediul a fost unul favorabil dezvoltării afacerilor. S-a văzut şi dorinţa autorităţilor de a face mediul de afaceri mai atractiv, de a merge în întâmpinarea business-ului, de a ajuta la soluţionarea problemelor cu care se confruntă antreprenorii (ex. stimularea investiţiilor prin programe guvernamentale gen 373, liberalizarea continuă a pieţei muncii, amplul proces de consultări cu mediul de afaceri pe marginea politicii bugetar-fiscale etc.). Dacă în această direcţie se va acţiona şi în continuare, cu siguranţă climatul de afaceri va deveni mai bun, iar aceasta este şi în interesul business-ului, şi în interesul statului.

Î: Ce aşteptări aveţi de la anul 2025?

I.R.: Îmi doresc să aducă un plus de stabilitate, pentru că numai în condiţii de stabilitate business-ul se poate dezvolta normal. De asemenea, îmi doresc ameliorarea crizei demografice, care exercită o presiune enormă atât asupra pieţei muncii, cât şi asupra consumului. Şi, nu în ultimul rând, îmi doresc ca dialogul dintre stat şi mediul de afaceri să treacă la un nivel calitativ nou, pentru că numai astfel vor putea fi identificate cele mai bune soluţii pentru dezvoltarea business-ului, dar şi a ţării, în general.

Î: Ce planuri are compania Dvs. pentru noul an?

I.R.: După cum spuneam şi cu alte ocazii, noi niciodată nu facem planuri pentru un an – strategia de dezvoltare pe care o avem şi o implementăm cu stricteţe ţinteşte perioade de 3-5 ani. Ea conţine obiective şi indicatori pe care trebuie să-i înregistrăm la diferite etape. Până acum, am reuşit să ne dezvoltăm continuu, anume pentru că am pus abordările strategice la baza tuturor acţiunilor noastre. Asta vom face şi în continuare – vom urma strategia de dezvoltare pe care o avem şi sunt sigur că vom reuşi să ne impunem şi să înregistrăm noi succese.

sursa: www.Oficial.md 

Inapoi la arhiva noutaților