[ X ]
[ X ]
[ X ]
(INTERVIU) Gheorghe Bîrlădean, director „George Standard Garage”, la 2 ani de activitate a magazinului: „Un proiect de suflet, pentru oameni care știu să aprecieze calitatea!”
13 Aprilie

Magazinul „George Standard Garage” marchează, în luna aprilie, 2 ani de activitate. Inspirat din New York și Rotterdam, acest magazin cochet din sectorul Telecentru al capitalei a reușit într-o perioadă relativ scurtă să cucerească adevărații gurmanzi ai Capitalei. Hering din țările nordice, cașcaval olandez, bere belgiană, dar și păstrăv proaspăt și pui crescuți în aer liber, în total peste 1 500 de denumiri de produse pot fi găsite pe rafturile acestui magazin unic. Despre cum e să faci o asemenea afacere în R. Moldova, tendințe, provocări și planuri de viitor citiți în interviul acordat de Gheorghe Bîrlădean, directorul „George Standard Garage”.

CURENTUL: Dl. Bîrlădean, în luna aprilie magazinul „George Standard Garage” marchează 2 ani de la fondare. Dacă ați întoarce timpul înapoi, ați mai face așa investiție în R. Moldova?

Gheorghe Bîrlădean: Desigur. Eu locuiesc în țara în care m-am născut, dar destinul îmi oferă posibilitatea să călătoresc în mai multe locuri și să văd cum lumea trăiește acolo, își dezvoltă afacerile și aranjează lucrurile în toate domeniile. Mie îmi place să fac lucrurile bine, calitativ, frumos, de aceea nu-mi pare rău de investiția făcută. Ba mai mult, doresc să mai realizez unele idei, însă aștept să mai creștem ca afacere. Cu mare drag ne-am dedicat până acum proiectului și vom continua să facem asta și în continuare. „George Standard Garage” e un magazin de suflet, cu produse unice, pentru oameni care știu să aprecieze calitatea!

IMG_9011

C.: Ce lecții ați învățat în acești doi ani de activitate a magazinului?

G.B.: Am învățat foarte multe lecții, întru-cât a fost o afacere absolut nouă pentru mine. Odată cu lansarea ei, am descoperit lucruri noi, inclusiv am înțeles cât de importantă este apropierea de consumator. Este necesar de menționat că magazinul nostru a introdus pe piața din Republica Moldova mai multe produse noi, care nu se regăsesc în alte magazine autohtone. Iar aducând diverse alimente din catagoria peștelui, cașcavalului, mezelurilor uscate, peste 1500 produse, le-am învățat absolut pe toate. Am memorat istoria lor, modul în care au început să se producă, specificul lor și elementele care le fac să se diferențieze de alte produse de peste hoatre sau chiar din țara noastră.

C.: Care au fost cele mai mari probleme cu care v-ați confruntat?

G.B.: La început m-am confruntat cu multe probleme, ce țin de domeniul birocratic, formarea unei echipe bune. O situație mai dureroasă pentru mine s-a întâmplat în anul 2018, atunci când m-am întors dintr-o vacanță și am găsit în magazin lucrând doar două persoane – administratorul și casierul. Pentru mine, acest caz a fost inexplicabil.

C.: Conceptul magazinului e adus de la New York. Ce nu ați putut face în R. Moldova ca să fie exact ca în SUA?

G.B.: Eu aș spune că acest magazin este combinație dintre ceea ce am descoperit în New York și respectiv, în Olanda. „George Standard Garage” este un amestec de mai multe culturi – cea a Manhattan-lui, a oamenilor care locuiesc acolo, și cultura magazinelor din Amsterdam, Rotterdam, care sunt specializate pe vânzarea heringului, a cașcavalurilor. Totodată, proiectul nostru conține și elemente moldovenești, iar mai mult, mobilierul a fost adus din Federația Rusă.

C.: Știm că la „George Standard Garage”, gurmanzii găsesc delicii unice pe piața Republicii Moldova. Care din acestea se bucură de cel mai mare succes la moldoveni?

G.B.: Cred că persoanele care vin la noi în magazin sunt interesate anume de produsele pe care noi le creștem singuri. În topul vânzărilor se află puiul nostru și produsele din pui, păstrăvul viu pe care noi îl creștem, ouăle care le producem și le furnizăm în toate rețelele de magazine din Republica Moldova, hamonurile aduse din Spania și desigur asortimentul bogat de cașcavaluri. Anume la noi veți găsi regele cașcavalului francez – „Roquefort”, cașcavalul elvețian – „Tête de Moine”, dar și altele din Anglia și Olanda. Totodată, suntem mândri că putem să propunem clienților carne adevărată pentru burgeri și steak-urile aduse din Uruguay și din America. La „George Standard Garage” veți găsi și burgeri din carne de vită „Wagyu”, produs în Australia, și carne de miel din Noua Zeelandă. La fel, avem cele mai delicioase pelmeni și colțunași făcute special pentru noi de către un restaurant. Ce ține de băuturi, de asemenea, dispunem de un asortiment variat și deosebit de bere și vin. Această descriere ar putea să continuie mult, fiindcă în magazinul nostru toate produsele sunt deosebite.

C.: Se schimbă gusturile moldovenilor în materie de produse alimentare? Care este tendința?

G.B.: Cred la acest capitol este o problemă. Noi, moldovenii, acceptăm schimbările cu greu mai ales în contextul domeniului alimentar. Nu știu de ce, dar aici informația ajunge cu întârziere și, respectiv, și noutățile. Cu părere de rău, cetățenii noștri nu-și permit să călătorească și multe lucruri nu le cunosc, iar din acest motiv, noi mai avem de lucrat mai mult la informarea și educarea publicului. Noi vrem ca tot mai multă lume să ne cunoască, să vină la noi și să descopere produse într-adevăr interesante.

C.: Dvs. personal alegeți produsele care se vând la „George Standard Garage”. Pe ce puneți accent?

G.B.: Da, așa e. Circa 98% din produsele importate sunt alese de către mine. Eu am călătorit în mai multe țări, am făcut cunoștință cu tradițiile culinare ale acestora, am aflat ce produse se bucură de popularitate și care este specificul lor. Mergând într-o anumită regiune, mereu întreb colegii cu care colaborăm, care sunt produsele reprezentative și cu ce se mândresc ei. Ulterior colegii îmi propun unele alimente pe care le aduc în țară și împreună cu echipa de aici organizăm degustarea produselor, după care decidem dacă produsul va fi inclus pe raftul magazinului nostru sau nu.

C.: Știm că planificați să deschideți și terasa magazinului. Care va fi scopul acesteia?

G.B.: Proiectul terasei încă nu este finalizat, dar scopul lui este ca în viitor, clienții să aibă posibilitatea să ia loc la masă și să guste produsele din magazin. Acum se lucrează intens la acest proiect ca să putem bucura oaspeții noștri deja în acest an.

C.: În aprilie marcați 2 ani de activitate „George Standard Garage”. Ați pregătit ceva special?

G.B.: Am mare noroc de colegi, care mereu se ocupă de organizarea evenimentelor speciale. În acest an marcat de pandemie, nu ne putem permite să sărbătorim așa cum ne-am dori. Totuși, vom avea surprize pentru clienții noștri fideli, dar și am decis să surprindem câțiva elevi. Sunt sârguincioși, cu succese remarcabile la școală, dar provin din familii cu posibilități limitate. Am decis să le oferim câte un dispozitiv electronic pentru a le ușura procesul de învățare de la distanță.

Noi credem că implicarea și acțiunile noastre vor contribui la dezvoltarea societății în care trăim. Ne propunem să realizăm în fiecare lună mici acte de caritate care să contribuie la schimbare. Acest lucru este posibil grație tuturor celor care cumpără produsele George Standard Garage. Împreună suntem o forță și cu cât vom fi mai mulți cu atât vom reuși să facem mai multe lucruri frumoase.

C.: Pagina magazinului www.ggg.md, se bucură de succes? Sau, totuși, moldovenii preferă să vadă cu ochii proprii ce cumpără?

G.B.: Versiunea online a magazinului nostru este lansată relativ recent și are nevoie de mai multă promovare. Oricum, lunar numărul celor care fac comenzi online e în creștere și pot spune că suntem în dezvoltare. Cu siguranță, pandemia a accelerat vânzările online.

C.: Ce planuri de viitor aveți? Poate deschideți un magazin similar în alt sector al capitalei?

G.B.: Totul depinde de cum va evolua situația. Inițial, magazinul „George Standard Garage” a fost deschis pentru a promova puiul pe care noi îl creștem. Nu a fost ușor, căci puii noștri, fiind crescuți în aer liber, sunt mai scumpi, dar ne bucurăm că oamenii știu să facă diferența. Atunci când ne-am gîndit la extinderea gamei de produse, eu știam că nu doresc să deschid un centru alimentar obișnuit, cu produse ordinare. Am vrut să fac ceva mai special și cred că mi-a reușit. În viitor, în dependență de necesitățile consumatorilor, sigur vom analiza posibilitatea de a mai deschide încă un magazin.

IMG_9206

C.: Ce mesaj aveți pentru gurmanzii capitalei?

G.B.: Veniți la „George Standard Garage”, discutați cu consultanții, gustați produsele, descoperiți unicitatea lor, delectați-vă și călătoriți virtual alături de noi în țările de unde provin produsele noastre.

Cristina Pendea

Inapoi la arhiva noutaților