[ X ]
[ X ]
[ X ]
(INTERVIU) Cristina Frolov: „Ne dorim să ducem faima țării noastre în cât mai multe locuri de pe glob”
18 Februarie

Interviu cu Directorul „Castel Mimi”, Cristina Frolov

Dacă v-aş ruga să faceţi o caracteristică generală a anului 2016 pentru industria vitivinicolă din Moldova, care ar fi aceasta?

Cristina Frolov: Lumea vinurilor este una foarte vulnerabilă, mai ales în Moldova. Depindem foarte mult atât de factorii climaterici, cât şi de cei politici. Dar, chiar şi aşa, industria vinului în republică este în creştere, pentru că mulţi dintre partenerii noştri, mai ales ţări din UE, SUA, China, alte state asiatice au înţeles, că Moldova poate oferi vinuri foarte bune la preţuri rezonabile.

Castelul Mimi, care în 2016 şi-a deschis uşile după reconstrucţie, e o investiţie financiară sau, mai degrabă, una de suflet?

Cristina Frolov: Este împlinirea unui mare vis al întregii noastre familii – de a crea o vinărie unică pentru ţară. Fiind o companie care face afaceri, evident că nu putem neglija aspectul financiar, dar, cu siguranţă, nu acesta a fost argumentul de bază atunci când am decis să restaurăm un vechi castel, care este parte a istoriei noastre. Tot timpul mi-a plăcut abordarea pe care o au vinificatorii din ţări cu tradiţii în domeniu, în special cei din Franţa, care îmbină frumoasa îndeletnicire de a produce vinul de calitate cu istoria. Aceşti oameni demonstrează prin tot ceea ce fac, că businessul poate convieţui armonios cu frumosul şi nu în ultimul rând ei contribuie la dezvoltarea ţării lor în ansamblu. Or, mulţi turişti sunt atraşi atât de vinurile bune, cât şi de istorie. Noi avem propria istorie, care, din păcate, nu prea e pusă în valoare, nu s-a găsit încă acea nişă care i-ar fi asigurat integrarea cu afacerile, aşa cum e în multe ţări dezvoltate. Dacă doriţi, restaurarea Castelului Mimi este şi o încercare de a aduce în Moldova o parte a frumosului, caracteristic lumii occidentale. Judecând după reacţiile celor ce vizitează Castelul, cred că am reuşit din acest punct de vedere.

Ce înseamnă pentru Dvs. personal brandul „Castel Mimi”?

Cristina Frolov: „Castel Mimi” este o parte din noi, o parte a istoriei noastre, după cum menţionam mai sus. Pentru mine personal este şi o pasiune, căreia i-am dedicat o importantă parte a vieţii mele. Şi dacă vinurile noastre au ajuns să fie considerate de cunoscători ca fiind de o calitate înaltă, să ştiţi că aceasta se datorează măestriei şi talentului echipei noastre. Or, lucrurile bune/ vinurile calitative pot fi obţinute doar atunci când pui suflet în ceea ce faci, pui multă pasiune şi dai dovadă de implicare totală. Anume aceasta e „relaţia” mea cu brandul „Castel Mimi”, dacă putem spune aşa. Dar, cu certitudine, acest brand nu e doar parte a vieţii mele, ci, deja şi a sufletului meu.

Atunci când aţi preluat această afacere de familie, la sigur, aţi trasat şi anumite obiective. S-au realizat acestea sau unele încă sunt în curs de derulare?

Cristina Frolov: Riscând să fiu acuzată de lipsă de modestie, voi spune că redeschiderea Castelului Mimi, dar şi faptul că brandul nostru a devenit unul incontestabil, sunt realizări importante nu doar pentru mine şi familia mea, ci, într-o măsură oarecare, şi pentru Moldova. Aceste realizări le-am obţinut datorită unei echipe mari de peste 600 de oameni, care s-au dedicat acestui proiect şi au renunţat la timpul liber pentru a-l realiza. A fost o provocare pentru mine şi sunt mulţumită că am reuşit să-i fac faţă. Dar aceasta nu înseamnă că suntem la final de drum – nu suntem nici măcar la jumătatea lui. Vom continua să ne dezvoltăm, punând şi mai departe accentul pe calitate, astfel încât să reuşim să fim la nivelul aşteptărilor mereu crescânde ale consumatorilor.

Ce înseamnă în Moldova să construieşti un brand practic de la zero? În genere, se pune la noi preţ pe brand-uri?

Cristina Frolov: Moldovenii sunt totuşi foarte conservatori, iar un brand bun înseamnă încredere. De aceea, în faţa echipei noastre este acum provocarea să demonstrăm întregii lumi, nu doar Moldovei, că cei 124 de ani de activitate sunt un indiciu al devotamentului şi încrederii. Nu este uşor, dar, totuşi, ne reuşeşte mult mai repede decât altor colegi de-ai noştri.

Care, în opinia Dvs., ar trebui să fie atitudinea statului faţă de producătorii autohtoni, în special faţă de producătorii de vinuri?

Cristina Frolov: Industria vinicolă este o potenţială carte de vizită a Republicii Moldova. Mulţi peste hotare cunosc deja calitatea vinurilor noastre, dar şi mai mulţi încă nu o cunosc. Iar pentru ca şi alţii să o cunoască, avem nevoie inclusiv de susţinerea statului. Da, vinificatorii pot face multe cu forţele proprii, însă eficienţa creşte atunci când statul este alături de noi. Odată ce vinurile noastre vor deveni mai cunoscute pe pieţele externe, vom avea de câştigat toţi. Dacă acest lucru va fi conştientizat şi se va acţiona corespunzător, rezultatele nu vor întârzia să apară.

Ce aşteptări aveţi de la anul 2017?

Cristina Frolov: 2017 trebuie să fie Anul de GLORIE, pentru că avem planuri grandioase. Vrem să lansăm nişte vinuri superbe, să pornim în plină forţă Castelul, să diversificăm serviciile oferite, să câştigăm medalii la cele mai importante concursuri mondiale în lumea vinului, să exportăm vinuri în multe-multe ţări are lumii, să ducem faima Moldovei în cât mai multe locuri de pe glob.

Care sunt planurile Dvs. de viitor?

Cristina Frolov: Cel mai ambiţios plan este ca, proiectul meu de suflet, „Castel Mimi” să aducă Moldova pe harta mondială a turismului vitivinicol şi nu doar.

Sursa: Almanah Politic – 2016

Inapoi la arhiva noutaților