[ X ]
[ X ]
[ X ]
(INTERVIU) Alexandru Noviţchi: Fiecare zi, fiecare lună, fiecare an reprezintă pentru noi trepte pe care le urcăm continuu, dezvoltând compania şi străduindu-ne să fim cât mai aproape de preferinţele consumatorilor
4 Septembrie

Interviu al www.oficial.md cu Alexandru Noviţchi, Director Operațional în cadrul companiei „Rogob” SRL

O: Dle Noviţchi, astăzi, „Rogob” SRL este una dintre cele mai cunoscute şi mai de succes companii autohtone. Care este reţeta succesului?

A.N.: În activitatea sa zi de zi, „Rogob” urmează o strategie bine gândită şi care e implementată consecvent. Iar această strategie are la bază o viziune clară, o misiune la fel de clar stabilită, dar şi un set de valori, care ne-au ghidat tot timpul şi ne-au adus la poziţia pe care o deţinem actualmente. Nu e vorba de ceva ieşit din comun – e ca şi în sport: cursa o câştigă cel care-şi evaluează corect potenţialul, ştie să-l valorifice pentru a genera maximă eficienţă şi care are cea mai bună pregătire. În cazul „Rogob” SRL putem vorbi exact de aceeaşi abordare – managementul companiei stabileşte scopul ce trebuie atins, iar în funcţie de acesta – treptele ce trebuie urcate pentru a-l realiza, dar şi toate circumstanţele favorabile ce pot influenţa dezvoltarea armonioasă a întreprinderii.

O: Aţi pomenit de viziune, misiune şi valori. Care sunt acestea în cazul „Rogob” SRL? Aţi putea deschide parantezele?       

A.N.: Viziunea noastră este să devenim lideri incontestabili ai pieţii ca preferinţă a consumatorilor şi volume de vânzări. E un obiectiv asumat, anunţat public şi spre realizarea căruia mergem pas cu pas.

Misiunea este să delectăm și să impresionăm consumatorii cu produse excepționale ce se deosebesc prin calitate înaltă, aspect şi gust deosebit. Oricine a avut măcar odată ocazia să consume produsele noastre ar putea confirma că ne îndeplinim cu cinste misiunea. Ca să nu mai vorbim de clienţii noştri fideli, care demult au înţeles că punctele noastre forte sunt anume calitatea înaltă, aspectul şi gustul deosebit.

Cât despre valori, ele sunt un set întreg, dar aş menţiona îndeosebi: calitatea (oferim produse care să corespundă nevoilor oamenilor și care să-i facă să înțeleagă că ținem la ei); inovaţia (credem în ideea că „astăzi este excelent”, iar „mâine va fi și mai bine” și întreprindem toți pașii necesari pentru a realiza acest lucru); excelenţa (tindem să depășim în mod constant așteptările și nevoile consumatorilor noștri); grija faţă de oameni (ne pasă de familie, consumatori, colegi de serviciu și comunitate); performanţa (credem în puterea de a face lucruri împreună, contribuind cu orice ocazie); consumatori fericiţi (clienții sunt în centrul tuturor acțiunilor noastre).

O: Din cele menţionate de Dvs., înţeleg că, în cadrul companiei, aveţi o politică aparte în domeniul siguranţei alimentelor…

A.N.: Aşa este, căci altfel ar fi fost imposibil să ajungem la nivelul la care suntem acum. Politica noastră în domeniul siguranţei alimentelor se concretizează prin obiective stabilite şi comunicate la toate nivelurile. Acestea sunt monitorizate, analizate şi revizuite periodic astfel încât să asigure: creşterea competitivităţii şi siguranței alimentare produselor fabricate; implementarea reglementărilor naţionale şi a aşteptărilor clienţilor privind calitatea şi siguranţa alimentelor; creşterea performanţelor de mediu şi prevenirea poluării mediului prin reducerea şi înlăturarea impactului semnificativ rezultat din procesele de producţie realizate; instruirea angajaților în spiritul culturii organizaţionale şi pentru înţelegerea finalităţilor propriilor activităţi şi responsabilităţi ce le revin în domeniul calităţii şi siguranţei alimentelor; implicarea tuturor angajaţilor în vederea îndeplinirii obiectivelor privind excelenţa în calitate şi a celor care susţin siguranţa alimentelor; asigurarea unei comunicări transparente şi adecvate cu toate părţile cointeresate. Vorbim de aspecte extrem de importante, care sunt tratate cu maximă seriozitate în cadrul companiei noastre.

O: Ce loc ocupă oamenii în preocupările managementului „Rogob” SRL?

alexandru 2

A.N.: Noi tot timpul spunem că echipa de profesionişti pe care am reuşit să o consolidăm la companie este cea mai mare reuşită a noastră. Căci, poţi avea viziune, misiune, valori, inovaţii, tehnologii performante, materie primă de calitate etc., dar fără o echipă de profesionişti care să muncească cu dedicaţie, să pună suflet şi pasiune în tot ceea ce fac, nu ai cum să înregistrezi rezultate frumoase. De aceea, investiţiile companiei în oameni au fost tot timpul, sunt şi vor fi şi în continuare o prioritate. Da, înţelegem că, având în ţară o pronunţată criză demografică, confruntându-ne cu o migraţie sporită a forţei de muncă, nu e deloc uşor să menţii intactă o echipă în care se investeşte continuu, dar nu avem alternativă – încercăm să facem faţă tuturor provocărilor şi să diminuăm pe cât putem influenţa negativă a factorilor menţionaţi. Până acum am reuşit să facem faţă acestor provocări deloc uşoare şi sperăm că aşa va fi şi în continuare, iar echipa noastră de profesionişti va continua să impresioneze consumatorii cu produse inedite şi de calitate înaltă.

O: De-a lungul anilor, „Rogob” s-a învrednicit constant de diverse menţiuni. Care dintre acestea e cea mai importantă, în opinia Dvs.?

A.N.: Părerea mea este că toate aceste menţiuni sunt importante, pentru că dovedesc calitatea înaltă a produselor noastre, ataşamentul faţă de necesităţilor consumatorilor, grija faţă de oameni, dar şi contribuţia companiei noastre la dezvoltarea economică, a ţării, în general. Dar dacă insistaţi să mă refer la careva menţiuni concrete, atunci în context aş invoca faptul că, în ultimii 10 ani, compania a fost premiată constant în cadrul concursului anual organizat de Camera de Comerţ şi Industrie – „Marca Comercială” – la diverse categorii (realizări în domeniul calităţii, reputaţie şi încredere, debutul anului etc.). Tot aici aş menţiona „Trofeul de Excelență pentru performanţe în respectarea normelor de securitate în muncă”, oferit companiei noastre de către Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei; Diploma de Excelenţă „Operator Alimentar Responsabil”, decernată SRL „Rogob” de către Fundaţia Est-Europeană; titlul „Cel mai îndrăgit brand din Moldova”, decernat de către VIP Magazin etc. Repet: toate menţiunile de care ne-am învrednicit de-a lungul anilor sunt importante pentru noi, reprezentând un indiciu că mergem pe calea cea dreaptă, dar şi un stimulent pentru a avansa spre tot noi şi noi culmi.

alexandru ro (3)

O: Ce planuri aveţi pe termen scurt?

A.N.: Strategiile noastre de dezvoltare niciodată nu se fac pe termen scurt, ci pentru perioade ce cuprind mai mulţi ani. Noi stabilim obiectivele, apoi planurile de acţiuni ce urmează a fi implementate pentru a realiza respectivele obiective. După aceasta, calculăm efortul ce trebuie depus în coraport cu timpul. În final, obţinem şi perioada de timp necesară pentru a parcurge calea aleasă pentru realizarea obiectivelor trasate. Fiecare zi, fiecare lună, fiecare an reprezintă pentru noi trepte pe care le urcăm continuu, dezvoltând compania şi străduindu-ne să fim cât mai aproape de preferinţele consumatorilor. Iar rezultatul pozitiv al eforturilor depuse în direcţia respectivă îl vedem în fiecare zi, lucru care ne bucură enorm şi ne face să ne simţim mândri de ceea ce realizăm. În continuare vom munci la fel de mult ca şi până acum şi cu siguranţă vom înregistra rezultate şi mai frumoase.

Mihaela Rotari 

Inapoi la arhiva noutaților