[ X ]
[ X ]
[ X ]
Instrumentul IT de evaluare a serviciilor publice a fost elaborat. Echipa câștigătoare a fost desemnată
27 Septembrie

A fost desemnată echipa câștigătoare care va elabora instrumentul de evaluare a serviciilor publice, transmite CURENTUL.

Aceasta va primi 10 mii de dolari pentru dezvoltarea acestuia, bani acordați de Guvernul Slovaciei, prin intermediul Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD).

Versiunea demo a fost dezvoltată timp de două săptămâni, fiind implicate cinci echipe de specialiști IT, care s-au întrecut în elaborarea unei soluții tehnice ample pentru colectarea și prelucrarea automatizată și în timp real a opiniilor și sugestiilor cetățenilor care beneficiază de serviciile publice. Inițial instrumentul va fi testat în 7 oficii teritoriale ale CNAS, ulterior fiind integrat și în alte instituții.

Activitatea a fost coordonată de Laboratorul de Inovații Sociale din Moldova MiLab – proiect comun al PNUD Moldova și Cancelariei de Stat –  în parteneriat cu Asociația Națională a Companiilor din domeniul TIC și Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS).

Simplitatea maximă pentru utilizatori a fost unul din criteriile de selecție de care s-au condus membrii juriului.

Astfel, din noiembrie 2017, cetățenii vor putea să-și exprime părerea față de calitatea serviciilor prestate de CNAS chiar lângă ghișeul unde au fost deserviți. În funcție de accesibilitatea informației primite, amabilitatea personalului și condițiile de deservire, oamenii vor pune note pentru serviciile de care au beneficiat prin intermediul unor dispozitive instalate, pentru perioada de pilotare, în 7 oficii teritoriale, fie prin completarea unui chestionar on-line pe pagina oficială a instituției.

Instrumentul de măsurare a gradului de satisfacție a cetățenilor vizavi de calitatea serviciilor a fost elaborat pe baza unei cercetări ample efectuate în șapte oficii teritoriale CNAS situate în Chișinău, Ialoveni, Cahul, Bălți și Comrat. Echipa de cercetare a analizat diverse aspecte ale experienței utilizatorilor, stabilind atitudinile, comportamentele și provocările respondenților atunci când sunt întrebați în ce măsură sunt satisfăcuți de calitatea serviciilor prestate.

Potrivit reprezentanților CNAS, datele colectate prin intermediul instrumentelor IT vor fi analizate și integrate în procedurile de operare ale oficiilor teritoriale CNAS. Acest lucru le va permite să evalueze obiectiv nivelul de performanță a personalului CNAS, să îmbunătățească calitatea infrastructurii, să simplifice procedurile de colectare și depunere a documentelor, etc..

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților