În Republica Moldova a fost inițiat procesul de implementare a conceptului Sistemului informațional „Gestiunea Dosarelor de Expertiză Judiciară” (SI GDEJ) – o resursă informațională necesară și importantă pentru activitatea instituțiilor de expertiză judiciară. Sistemul va permite crearea și păstrarea dosarelor de expertiză judiciară prin stocarea, sistematizarea și actualizarea informațiilor procesate de către instituțiile de expertiză judiciară, ceea ce va eficientiza lucrul personalului din cadrul acestora, informează CURENTUL.
Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Justiției, SI GDEJ va îngloba posibilități funcționale de gestionare a fluxurilor de lucru, schimb de informații, funcții de înștiințare, depozitare a datelor și solicitare online de expertize, necesare pentru procesarea dosarelor de expertiză judiciară în cadrul instituțiilor de expertiză judiciară. De asemenea, se va reduce considerabil timpul pentru elaborarea rapoartelor, deoarece informațiile nu vor mai fi colectate pe suport de hârtie, ci vor fi integrate cu ajutorul unui instrument tehnologic modern de raportare.
Ministerul Justiției a apreciat sprijinul acordat de către partenerii externi la digitalizarea procesului de efectuare și solicitare a expertizei judiciare, ceea ce va duce la dezvoltarea și consolidarea activității de expertiză judiciară. Șeful Cabinetului ministrului, Marcel Moraru, a menționat că implementarea cu succes a SI GDEJ va contribui la unificarea procedurilor și metodologiei de efectuare a expertizelor judiciare, reiterând că Ministerul Justiției va oferi tot suportul necesar în acest sens. În context, Marcel Moraru, a informat că proiectul Hotărârii Guvernului cu privire la Sistemul informațional „Gestiunea Dosarelor de Expertiză Judiciară” a fost deja avizat și urmează a fi aprobat de către Guvern.
Conceptul SI GDEJ a fost elaborat cu suportul PNUD Moldova și al Suediei, în cadrul Proiectului „Consolidarea eficienței și accesului la justiție în Moldova”.