Inițiativa Uniunii Europene, în cadrul EU4Business, de a acorda asistență Întreprinderilor Mici și Mijlocii (IMM) din Republica Moldova în promovarea comerțului pe piețele internaționale, prin proiectul nou lansat în luna septembrie 2017 în cadrul Parteneriatului Estic – „Ready to Trade”, a fost subiectul discuției Iuliei Costin, secretar general de stat al Ministerului Economiei și Infrastructurii cu echipa Centrului Internațional de Comerț (ITC), condusă de către Elena Boutrimova, Șeful Oficiului pentru Europa de Est și Asia Centrală, transmite CURENTUL.
Secretarul general de stat Iulia Costin a salutat suportul Parteneriatului Estic pentru dezvoltarea IMM–urilor din Moldova, menționând că aceasta va ridica competitivitatea produselor moldovenești pe piețele europene și internaționale, iar antreprenorii locali vor putea să-și dezvolte afacerile la scară largă, ceea ce va aduce beneficii și pentru economia țării.
Șefa delegației ITC Elena Boutrimova a menționat că obiectivul principal al proiectului este consolidarea comerțului internațional al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din cele șase țări ale Parteneriatului Estic, în special cu țările UE. De asemenea, a subliniat că beneficiarii principali ai proiectului sunt IMM-urile și organizațiile sectoriale de suport a întreprinderilor (BSO) și alte organisme reprezentative pentru sector.
Actualmente, proiectul se află la etapa incipientă, când sunt purtate discuții cu toate părțile interesate, pentru a fi identificat unul sau mai multe sectoare cu perspectivă, precum și companiile (aproximativ 20 la număr), care vor beneficia de asistență pentru promovarea produselor la export. În special, va fi oferită consultanță și asistență în aspecte ce țin de marketing, design, precum și suport pentru participare în cadrul evenimentelor B2B în țară și peste hotare. Totodată, experții au comunicat că în luna martie vor fi prezentate rezultatele fazei incipiente și un plan de acțiuni.
Iulia Costin a notat că Ministerul Economiei și Infrastructurii va acorda tot suportul necesar echipei ITC în procesul de cercetare și analiză a companiilor din Republica Moldova pentru a identifica asistența necesară acestora întru ridicarea competitivității produselor moldovenești pe piețele internaționale, care ulterior va contribui semnificativ la dezvoltarea relațiilor comercial economice cu Uniunea Europeană.
Valoarea totală a proiectului „Ready to Trade” constituie 6 milioane Euro cu o perioadă de implementare de 3 ani (2017-2020). Implementator este Centrul Internațional de Comerț (ITC) din cadrul Parteneriatului Estic. Țările beneficiare sunt Moldova, Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia și Ucraina.
Cristina Parfeni