Pe 22 februarie 2017, Inspectoratul Național de Patrulare (INP) a lansat serviciul „Infotrafic” pentru a informa conducătorii auto despre situația rutieră din capitală prin intermediul surselor mass-media.
La solicitarea CURENTUL, INP ne-a oferit câteva detalii referitor la acest serviciu, cum fucționează și ce acțiuni vor fi întreprinse în viitor pentru a îmbunătăți serviciul.
Pentru un serviciu eficient s-au încheiat mai multe acorduri cu agenți economici și ONG-uri.
„S-au încheiat contracte cu agenți economici și organizații non-guvernamentale pentru o mai bună funcționare a serviciului. De exemplu: cu agentul economic, în gestiunea căruia se află panourile electronice LED, cu ajutorul cărora avem posibilitatea de a transmite informații referitor la situația rutieră în mod direct către conducătorii auto”.
La moment, INP lucrează pentru ca pe viitor să imcludă mai mulți participanți la acumularea informațiilor despre trafic.
„În scopul fluidizării traficului rutier, acumulăm informații despre situația rutieră de la toate subdiviziunile ale Inspectoratului Național de Patrulare, cât și ale Inspectoratului General al Poliției. La moment, Inspectoratul Național de Patrul are al IGP, lucrează asupra faptului ca pe viitor, să implicăm mai mulți participanți în procesul de informare despre situația rutieră (agenți economici, societatea civilă, sursele mass-media, structurile de forță, cât și alții care au tangențe cu traficul rutier), ca în comun să ridicăm nivelul securității circulației rutiere, să reducem numărul accidentelor rutiere, și să asigurăm o bună desfășurare a procesului de fluidizare a circulației rutiere”, ne-au spus responsabilii de la INP.
Totuși, la solicitarea informației despre un oarecare buget sau finanțare, cei de la INP nu ne-au oferit un răspuns.
Cristina Parfeni