La Aeroportul Chişinău a fost inaugurat, astăzi, primul segment al pistei noi cu o lungime de 1250 m și lățimea de 45 m, transmite CURENTUL.
A fost reconstruit în întregime sistemul de iluminare LED care este produs şi instalat de către compania cu renume mondial HELLA.
Lucrările au fost efectuate conform proiectelor realizate în cele mai mari aeroporturi Europene, cu respectarea celor mai înalte standarde.
La fel, de astăzi, la Aeroportul Chișinău aeronavele vor fi deservite după un sistem tehnologic nou și vor staționa pe un peron extins și modernizat. Astfel, Avia Invest dă în exploatare peste 110 mii m2 din suprafața totală a aerodromului. Prin darea în folosință a noilor suprafețe de mișcare, sporește semnificativ capacitatea operațională a aeroportului. Astfel, timpul necesar pentru operarea aeronavelor la sol este redus, ceea ce determină majorarea fluxului de aeronave.
Pe peronul nou a fost construit un nou sistem de drenaj care va permite evacuarea apelor pluviale și va spori durata de exploatare a acestor suprafețe. În rezultatul extinderii peronului şi reconstrucţiei celui vechi, aeroportul dispune deja de 27 locuri de parcare perfect funcţionale, ceea ce depăşeşte esenţial obligaţiile de reconstrucţie a numărului de parcări pentru aeronave prevăzute pentru etapa I de modernizare.
Capacitatea portantă a învelişurilor suprafețelor reconstruite și date în exploatare a fost majorată până la peste 70 unităţi, comparativ cu indicele PCN 51 existent anterior, ceea ce va permite Aeroportului Chişinău ca după reconstrucția întregii infrastructuri a aerodromului să deservească diferite tipuri de aeronave.
Totodată, sistemul de balizaj luminos pe noile suprafețe de lucru a fost modernizat, fiind schimbat în totalitate și corespunde categoriei de manevrare CAT III. Aceasta va permite aeronavelor să ruleze în siguranţă în condiţii de vizibilitate foarte redusă.
Zilnic, pe şantierul de la Aeroportul Chişinău sunt implicaţi peste 200 lucrători şi 150 maşini şi tehnică specială modernă. Din cauza temperaturilor caniculare și pentru a asigura continuitatea lucrărilor de reconstrucţie desfăşurate pe aerodrom, s-a lucrat într-un ritm intens şi pe timp de noapte.
Lucrările au fost realizate sub strictă supraveghere, fiind efectuate teste de laborator, care demonstrează că toate standardele şi normele au fost respectate.
Modernizarea şi dezvoltarea întregii infrastructuri aeroportuare a contribuit inclusiv la fluidizarea traficului aerian. În acest mod, Aeroportul Chișinău devine mai atractiv pentru companiile aeriene ceea ce contribuie la sporirea numărului curselor aeriene și diversificarea destinațiilor.
Cristina Pendea