Sinergia dintre brandurile de țară sectoriale și corporative în promovarea exporturilor de produse moldovenești pe piața europeană poate genera beneficii reciproce producătorilor din Moldova din diferite sectoare economice. Aceasta este concluzia grupului de companii Purcari Wineries după ce au desfășurat recent în Polonia o amplă campanie de promovare combinată a vinurilor, alături de fructele, mierea și sectorul de turism din Republica Moldova.
Inițiativa de promovare a produselor moldovenești pe piața Poloniei a fost desfășurată de Purcari Wineries pe parcursul lunilor decembrie-ianuarie, cu suportul Proiectului USAID Agricultura Performantă în Moldova. Polonia este una dintre țările țintă pentru exportul vinurilor produse de companie de vinuri, unde sunt comercializate 11% din volumul total al exporturilor companiei, dar și pentru prunele și strugurii de masă moldovenești.
În cadrul campaniei de promovare, vinificatorul, pe lângă vinurile proprii cu marca Moldawska Dolina, a promovat branduri precum Be our guest! (Fii oaspetele nostru!), Moldova – taste makes the difference! (Moldova – un gust deosebit!) și Moldova – Kraina Winem I Miodem Płynąca! (Moldova – tărâmul vinurilor și al mierii de albini!). Vinurile comercializate în rețele comerciale din toate regiunile Poloniei au fost însoțite de mici cadouri în formă de dulciuri, iar cumpărătorii au apreciat atât vinurile, cât și calitatea dulciurilor moldovenești, a precizat Sergiu Ungureanu, reprezentant al Grupului Purcari Wineries. De asemenea, am primit multiple comentarii pozitive din partea consumatorilor polonezi despre oportunitățile turistice oferite de Moldova, a adăugat Sergiu Ungureanu.
Experiența producătorului de vinuri a fost prezentată în cadrul unei mese rotunde la care au participat producători de fructe procesate și exportatori de miere. Participanții au discutat despre provocările întâmpinate în procesul de accesare a noilor piețe de desfacere pentru produsele lor și despre acțiunile care pot scoate în evidență produsele moldovenești pe piața de export.
„Acest exercițiu a demonstrat că este necesar să dezvoltăm platforme de discuții și cooperare a antreprenorilor din diverse sectoare economice pentru a amplifica efortul de promovare a produselor moldovenești pe piețele internaționale. Modelul dezvoltat de Purcari Wineries poate fi replicat și utilizat în diferite combinații cum ar fi vinurile și fructele, vinurile și mierea, fructele și turismul etc. Cu siguranță, pentru o țară mică cum este Moldova, modelul de conjugare a eforturilor de promovare generează beneficii tuturor sectoarelor implicate”, a explicat Tatiana Burca, specialist marketing în cadrul proiectului USAID Agricultura Performantă în Moldova.
Cristina Pendea