„Primăria vrea majorarea biletelor la transport public. Au venit cu propunerea de 8 lei pentru ca să avem întreprinderi profitabile, explică ei. Mi-au apărut careva întrebări”. Despre aceasta scris Ruslan Codreanu, fostul primar interimar al capitalei, pe Facebook, informează CURENTUL.
Iată întrebările lui Codreanu: „Dar de ce nu punem 50 de lei, pentru ca să fie și mai profitabile? După ce ne ghidăm? Avem decizii politice – iarăși? Sau venim cu analize clare? Întreprinderile nu sunt profitabile doar din cauza prețurilor? Sau mai sunt și alți factori?”.
„Vă dau un exemplu, doar pe parcursul la 12 luni, cât am fost eu interimar, Regia Autosalubritate, menținând aceleași prețuri, și-a încasat niște datorii în valoare de 26 milioane de lei, ce reprezintă 25% din venitul pe vânzări. Prețurile au fost aceleași, doar abordarea a fost schimbată și doar pentru că se poate, dacă se vrea.
Eu sunt pentru a avea prețuri reale la transport public și pentru a oferi subvenționări persoanelor în etate, celor din familii social-vulnerabile, etc. Băieți și fete, dar nu mărim din pod! Investiți în infrastructură, în comoditate, dați oamenilor condiții și după vorbiți de majorări de prețuri. Veniți la oameni și raportați, așa cum am făcut-o eu. De exemplu, în doar 4 luni, după ce au fost procurate 31 de autobuze noi, întreprinderea PUA a crescut încasările cu 2 milioane de lei, comparativ cu aceiași perioadă a anului 2018, iar numărul de pasageri a crescut cu aproximativ 800 de mii de călători.
Oamenii să înțeleagă că da. Autobuze noi, troleibuze noi, rampă joasă, aparat de aer condiționat, BILET ELECTRONIC, linii noi deschise în toate suburbiile, bandă dedicată transportului public și nu mai stau în trafic în rând cu mașinile. Daaa! Așa da! Las mașina și plătesc biletul și de 10 lei. Dar acum pentru ce să plătească?”, a scris el, precizând că l-a distrat poziția candidaților electorali privind transportul public gratis.
Cristina Pendea