„Expert-Grup” și Fundația „Friedrich Ebert” astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, au prezentat o analiză privind ofertele electorale ale concurenților înregistrați în cursa pentru Parlament, informează CURENTUL.
Adrian Lupușor, directorul executiv al „Expert-Grup”, a declarat că, per general, programele electorale sunt foarte superficiale în ceea ce ține de viziunea de țară.
„Alegerile sunt momentul oportun când politicienii pot discuta ceea ideile, propunerile, ceea de ce are nevoie țara. Programele electorale trebuie să schițeze ideile de țară. Doar 5 formațiuni dintre cele 22 au venit cu un program electoral cât de cât detaliat și relativ bun – Partidul „Congresul Civic”, Partidul Acțiune și Solidaritate, Blocul electoral al Comuniștilor și Socialiștilor, Partidul Democrat din Moldova și Partidul Dezvoltării și Consolidării Moldovei”, a menționat expertul.
Potrivit spuselor sale, celelalte partide fie au venit cu programe foarte formal pe câteva pagini, fie nu au prezentat careva documente care ar arăta a program electoral.
„Urmare a analizei programelor și promisiunilor, putem constata că în mare parte lipsesc acele abordări cuprinzătoare și sistemice, sunt promisiuni superficiale și lipsesc instrumentele pentru implementare. Totuși, sunt și o serie de promisiuni și angajamente destul de importante. Analiza scoate în evidență și o serie de angajamente care chiar sunt în contradicție cu principiile economiei de piață, altele sunt chiar ridicole și nefezabile”, a mai spus el.
Lupușor a remarcat că principala problemă legată de promisiuni e faptul că „nu cuantificate și nu știm exact care e angajamentul formațiunii politice. Cetățenii nu pot aprecia cât de reală e implementarea promisiunilor”.
Cristina Gurez