[ X ]
Directorul CTIF, la un an de activitate a instituției: „Echipa noastră va putea face față viitoarelor provocări în domeniul IT”
6 August

„Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF) a reușit să-și onoreze obiectivele stabilite pentru anul 2018 și primul semestru al anului 2019, să mențină și să consolideze colectivul, fapt care mă face încrezător că echipa noastră va putea face față viitoarelor provocări în domeniul IT”. Declarația a fost făcută de directorul CTIF, Corneliu Jaloba, într-un interviu acordat revistei Monitorul Fiscal FISC.md cu prilejul împlinirii la 1 august 2019 a unui an de activitate a instituției, creată anul trecut în urma reorganizării și fuziunii întreprinderilor de stat „Fintehinform”, „Fiscservinform” și „Vamservinform”, transmite CURENTUL.

Corneliu Jaloba a menționat că în acest timp, echipa CTIF a înregistrat două rezultate importante: a asigurat continuitatea în administrarea și dezvoltarea sistemelor informatice ale Ministerului Finanțelor și autorităților din subordinea acestuia și a efectuat toate lucrările de ajustare și actualizare a sistemelor IT legate de modificarea legislației în domeniile finanțe publice, fiscal și achiziții publice.

Referindu-se la provocările prin care a trecut, Corneliu Jaloba a declarat că cea mai mare provocare pentru el a fost menținerea specialiștilor implicați în administrarea sistemelor IT și elaborarea proiectelor noi, crearea condițiilor necesare pentru consolidarea noului colectiv, format, în temei, din angajații celor trei întreprinderi de stat din subordinea Ministerului Finanțelor. „În urma acțiunilor întreprinse, am reușit să menținem cei mai buni specialiști care în prezent constituie nucleul colectivului CTIF. După reorganizare, din cei 513 de angajați circa 70 la sută sunt implicați în mod direct în furnizarea serviciilor și produselor CTIF”, a afirmat Jaloba.

Directorul a precizat că, la moment, CTIF exercită funcțiile de administrator tehnico – tehnologic a 91 de sisteme informatice, dintre care 52 – aparțin Serviciului Fiscal de Stat (SFS), 22 – Serviciului Vamal (SV) și 17 – Ministerului Finanțelor (MF). De acces la sistemele informatice ale SFS beneficiază peste 93 mii de persoane fizice și mai bine de 58 mii de agenți economici, la cele ale SV – circa 11 mii de utilizatori și la sistemele informatice ale MF – peste două mii de utilizatori autorizați.

Cu referință la noile proiecte IT din portofoliul CTIF, Corneliu Jaloba a menționat că cel mai important proiect vizează implementarea Conceptului tehnic al sistemului informațional automatizat „Monitorizarea electronică a vânzărilor”, consultarea publică a căruia s-a încheiat la 11 iulie și urmează a fi aprobat de către Guvern. „Acest sistem va asigura automatizarea procedurilor de evidență, administrare și monitorizare a vânzărilor, integrarea soluțiilor existente pe piața de evidență a vânzărilor cu sistemul informațional al SFS. Totodată, implementarea noului sistem informatic va crea condițiile necesare pentru eliminarea cazurilor de evaziune fiscală și de spălare a banilor în sectorul comerțului”, a specificat Jaloba.

Directorul a estimat că acest proiect va fi o provocare majoră pentru specialiștii IT din cadrul CTIF, subliniind că experiența și potențialul acestora îi întărește convingerea că ei vor reuși să asigure implementarea noului sistem informatic.

Cristina Pendea

Inapoi la arhiva noutaților