[ X ]
Deputatul Petru Frunze a cerut soluții pentru a legaliza activitatea autovehiculelor care activează parțial legal
14 August

Deputatul PAS, Petru Frunze, a avut o întâlnire cu secretarul de stat responsabil pe domeniul transportului și a solicitat să ofere soluții pentru a fi legalizată activitatea a celor peste 1000 de autovehicule care activează parțial legal, transmite CURENTUL.

„Oamenii sunt disperați, nu au posibilitate să își întrețină familia. Soluții pe termen scurt nu au fost prezentate, doar s-a menționat că in curând va fi înaintată o inițiativă legislativă în Parlamentul Republicii Moldova pentru a fi operate modificări la Codul Transporturilor, unde va fi propus ca autovehiculele care vor fi incluse în programul rutier să fie și autovehicule reutilate. Pentru a avea o soluție legală de activitate în cadrul acordului ITERBUS dacă deținătorii de autovehicule vor majora numărul de locuri”, menționează Petru Frunze.

Deputatul afirmă că până acum din activitatea transportului ilicit statul a pierdut sute de milioane lei, iar în loc s-au îmbogățit un grup restrâns de persoane.

„Cum a funcționat schema de îmbogățire ilicită? Un grup de angajați și foști angajați din ANTA și minister au inclus peste 1000 de autovehicule care transportau călători și colete de peste hotare în câteva SRL-uri care le aparțin. Au mințit peste 1000 persoane ca vor lucra legal, ANTA a eliberat extrase tuturor ca pot activa în transportul de persoane și colete, dar problema este că conform acordului INTERBUS transportatorii activează în mod ilicit. Extrasele („licențele”) eliberare de ANTA nu au nici o valoare. Astfel, de-a lungul anilor, cei peste 1000 de deținători de autovehicule au dat bani celor care ofereau protecție, fără nici un sens ca oricum ANTA de fiecare dată îi sancționa. Au facut bani și cei care îi protejau din ANTA, dar și cei care îi stopau pentru control. Metodă pur moldovenească. Dacă activau legal nu primeau nimeni bani”, scrie pe o rețea de socializare Petru Frunze.

Deputatul mai scrie că domeniul transportului are probleme grave și din cauza acestor interese avem în jur de 40% de transport ilicit care prejudiciaza bugetul statului, dar și pune în pericol viața și sănătatea cetățenilor.

„Noi vom insista în continuare să fie liberalizat acest domeniu, să poată învesti cine dorește pentru a fi modernizat transportul și toți să activeze în mod legal”, mai punctează Petru Frunze.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților