În cazul în care ați procurat un produs neconform sau cu defect, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței vine cu unele recomandări, transmite CURENTUL.
Condițiile de reclamare:
Prezentarea bonului de casă sau alt document ce confirmă faptul cumpărării ori stabilește legătura cauzală dintre produsul defectuos și comerciant
Produsul are un defect ce nu a apărut din vina consumatorului
Produsul este în termen de garanţie sau valabilitate
Consumatorul este de bună-credință
Respectarea condițiilor prescrise de producător referitor la transportarea și instalarea produsului
Exploatarea și manipularea produsului potrivit destinației și conform instrucțiunilor de utilizare
Drepturile consumatorului în cazul produselor cu defect:
Înlocuirea gratuită cu un produs de calitate similară
Repararea gratuită
Restituirea contravalorii
Reducerea prețului
Rezilierea contractului
Sfaturi utile:
Procură din spații autorizate
Fii original și autentic și nu procura produse contrafăcute
Păstrează bonul de casă sau alte probe relevante achiziției produsului Instalează și exploatează produsele potrivit destinației și instrucțiunilor de exploatare
Procedura de acționare:
Examinarea atentă a actelor de însoțire a produsului (instrucțiuni, cartea tehnică)
Convingerea că este un defect ascuns ce nu a survenit din vina consumatorului
Aflarea produsului în termen de garanție
Depunerea unei reclamații prealabile la agentul economic în Registrul de reclamații, aprobat prin HG 1141 din 04.10.2006. În cazul refuzului sau depășirii termenului de 14 zile, a se depune o plângere cu probele necesare la APCSP
ATENȚIE! Citește atent contractele și alte acte ce se supun semnăturii !!!