Raportul anual 2023 sintetizează și prezintă concluziile și constatările Curții de Conturi privind formarea, gestionarea și utilizarea resurselor financiare și a patrimoniului public în exercițiul financiar încheiat.
Scopul Raportului este de a informa Parlamentul, Guvernul, entitățile auditate și societatea despre principalele probleme sistemice, concluzii și constatări rezultate din activitatea de audit public extern realizată în conformitate cu mandatul Curții de Conturi.
În perioada de raportare, activitatea Curții de Conturi a fost inițiată cu auditurile financiare asupra rapoartelor Guvernului privind executarea bugetului de stat, a bugetului asigurărilor sociale de stat, a fondurilor asigurării obligatorii de asistență medicală și asupra rapoartelor ministerelor privind executarea bugetelor pentru anul bugetar încheiat.
Totodată, activitatea de audit desfășurată s-a concentrat pe un șir de aspecte importante, precum: managementul finanțelor publice, gestionarea proprietății publice, gestionarea companiilor de stat, domeniile educație, sănătate, energetic, social (suportul acordat populației în perioada rece a anului), agricol, mediu, locativ-comunal, precum și impactul auditului public extern.
Raportul include informații esențiale despre modul în care instituțiile statului gestionează resursele financiare publice, administrează patrimoniul public, implementează sistemele de control intern și își îndeplinesc responsabilitățile pentru a asigura conformitatea cu disciplina bugetar-fiscală.