Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF) promovează un șir de măsuri care să prevină răspândirea virusului COVID-19 și care să asigure în continuare funcționalitatea sistemelor informaționale pe care le administrează și deservirea conformă a utilizatorilor serviciilor pe care le prestează, transmite CURENTUL.
Măsurile luate au scopul de a proteja sănătatea angajaților CTIF și a clienților săi pentru ca aceștia să poată beneficia de serviciile solicitate.
CTIF îndeamnă clienții să respecte cu strictețe regulile de comportament și de igienă și recomandă utilizatorilor de servicii, dacă prezența lor fizică la oficiile instituției nu este obligatorie, să facă uz de sistemele de deservire la distanță prin utilizarea instrumentelor electronice și prin telefon.
CTIF recomandă persoanelor juridice care doresc să aibă acces la serviciile fiscale electronice, dar și doritorilor de a obține pachetul ”semnătura electronică” să-și facă în prealabil programări ale vizitelor la oficiile de deservire a clienților, apelând la Centrul unic de apel 022 822 222, deservit de Direcția asistență clienți a instituției. Această măsură se impune pentru a evita aglomerația și a proteja oamenii de riscul de infectare cu noul tip de virus COVID-19.
În scopul prevenirii răspândirii COVID-19, CTIF a luat măsuri sporite de protecție, în conformitate cu recomandările Organizației Mondiale a Sănătății și a Comisiei Naţionale Extraordinare de Sănătate Publică. Aceste măsuri sunt menite să asigure procesele operaționale și continuitatea activității instituției. În același timp, CTIF a lansat procesul de activitate la distanță pentru mai multe categorii de angajați.
Pentru remedierea problemelor tehnice legate de funcționalitatea sistemelor informaționale administrate de CTIF, utilizatorii acestora pot primi, la solicitare, consultații și suport tehnic prin telefon și poșta electronică. Datele de contact sunt disponibile pe pagina de Internet a instituției www.ctif.gov.md, link: https://www.ctif.gov.md/ro/servicii-suport-si-formulare-tip.
Cristina Pendea