În cadrul ședinței Punctului Focal, care a avut loc în regim online, directorul Agenției Naționale pentru Sănătate Publică, Nicolae Furtună a prezentat situația actuală privind nivelul de pregătire a sistemului de educație pentru noul an școlar.
Conform raportului, majoritatea raioanelor sunt pregătite pentru redeschiderea școlilor și grădinițelor, având aviz pozitiv din partea ANSP, probleme fiind identificate în raioanele Dubăsari, Călărași și Leova, unde unele instituții sunt încă la etapa de finalizare a realizării recomandărilor de sănătate publică eliberate de ANSP.
Nicolae Furtună a menționat că instituțiile de educație au primit recomandările pentru implementarea măsurilor de sănătate publică și este posibilă începerea procesului educațional, gradual, în funcție de nivelul de pregătire a instituțiilor. Specialiștii ANSP lucrează zilnic în teritoriu și oferă tot suportul autorităților publice locale pentru a întreprinde toate măsurile de protecție, conform Instrucțiunii aprobate de Comisia Națională Extraordinară de Sănătate Publică.
Ministrul Viorica Dumbrăveanu a solicitat echipei de la ANSP și a MSMPS, de a fi în permanentă comunicare și coordonare cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, fondatorii și directorii instituțiilor de educație, să ofere tot suportul, dar totodată, să monitorizeze implementarea recomandărilor eliberate de ANSP.
Un alt subiect discutat în cadrul ședinței a fost implementarea noilor prevederi incluse în Protocolul Provizoriu COVID-19. Secretarul de stat pe domeniul asistenței medicale primare, Marina Golovaci a declarat că direcția de profil oferă tot suportul medicilor de familie, pentru a face față numărului mare de pacienți, care crește de la o zi la alta. În prezent, 4500 de pacienți se află în tratament la domiciliu.
Viorica Dumbrăveanu a solicitat crearea unui grup de suport, din care să facă parte și specialiștii din cadrul USMF N. Testemițanu, care va coordona implementarea noilor prevederi, atât pe domeniul spitalicesc, cât și în domeniul asistenței medicale primare.
Cristina Parfeni