[ X ]
[ X ]
[ X ]
(INTERVIU) Constantin Trailă: Facem totul ca, clientul să plece de la noi nu doar satisfăcut de modul în care a fost deservit, ci şi cu dorinţa de a reveni
3 Septembrie

Interviu acordat www.provincial.md de către Constantin Trailă, manager vânzări în cadrul „Tirex-Petrol” SA

P: Dle Trailă, ştim că volumul de vânzări al companiilor petroliere e determinat de diferiţi factori. Din câte cunoaştem, produsele comercializate de „Tirex-Petrol” se bucură de succes şi, respectiv, putem deduce că aveţi şi vânzări bune. Care e factorul determinant ce influenţează vânzările în cadrul companiei Dvs.?

C.T.: Dacă mă întrebaţi anume de factorul determinant, atunci cu siguranţă e calitatea şi acest lucru îl poate confirma oricine din cei peste 400 000 de clienţi care sunt deserviţi zilnic la staţiile noastre. De fapt, calitatea atât a produselor, cât și a experienței de consum și serviciilor prestate, este cuvântul-cheie, piatra de temelie pe care e construită întreaga noastră strategie de dezvoltare. Din start, managementul companiei a stabilit calitatea drept factorul determinant al ofertei noastre unice, și că în raport cu calitatea nu pot exista nici un fel de compromisuri. Această atitudine, această abordare de principiu a noastră a fost sesizată de către clienţi. Noi suntem în contact permanent cu clienţii noştri şi aceasta ne permite să facem unele monitorizări, dar şi unele concluzii despre cum sunt percepute serviciile pe care le prestăm şi mărfurile pe care le realizăm. Iar feed-back-ul pe care-l primim ne convinge că suntem apreciaţi anume pentru calitate şi anume calitatea este factorul numărul unu care determină volumul vânzărilor. Repet: aceasta dacă ne referim anume la factorul de bază, despre care aţi întrebat dvs.

P: Dar despre ce alţi factori mai putem vorbi în acest context?

C.T.: Există mulţi alţi factori relevanţi în acest context, dar cred că e suficient să amintesc aici doar de doi dintre ei. În primul rând, e vorba de condiţiile în care sunt deserviţi clienţii „Tirex-Petrol”. Cunoaşteţi deja că de mai bine de doi ani compania noastră trece printr-un amplu proces de modernizare. Mai bine de jumătate din staţiile noastre au trecut deja prin transformări radicale şi acum oferă cele mai bune condiţii de deservire. Credeţi-mă, aceasta are o influenţă enormă, or clientul îşi doreşte nu doar produse de calitate, ci şi să fie deservit în condiţii ce nu cedează deloc celor din ţările dezvoltate. În timpurile noastre, lumea e deschisă, oamenii circulă mult, văd şi simt cum sunt deserviţi în alte ţări şi, evident, că îşi doresc să fie trataţi la fel, să beneficieze de aceleaşi condiţii şi în Moldova. Iar la „Tirex-Petrol”, la o bună parte din staţiile noastre, ei găsesc aceste condiţii.

Un alt factor important este cel uman. Personalul nostru trece o pregătire specială, astfel încât clientului să-i placă cum e întâmpinat, cum e deservit, cum e petrecut. Facem totul ca, clientul să plece de la noi nu doar satisfăcut de modul în care a fost deservit, ci şi cu dorinţa de a reveni, pentru a retrăi din nou acele impresii, acele emoţii plăcute care le-a avut aici. În această direcţie, noi lucrăm mult şi mă bucură că personalul nostru corespunde în linii mari solicitărilor şi nivelului stabilit de managementul companiei.

P: Bine, dar la staţiile PECO se comercializează nu doar produse petroliere…

C.T.: Evident! Înțeleg că vă referiţi la magazinele ce funcţionează practic în fiecare staţie PECO. Pentru noi aceste magazine sunt importante în primul rând din punctul de vedere al comodităţii clienţilor. Or, făcându-şi plinul la noi, clienţii pot în paralel să-şi procure produse de primă necesitate cât și mărfuri de larg consum, pot încerca experiențe gastronomice, chiar dacă e vorba doar de un prânz, o gustare, sau o cafea, toate acestea sunt produse şi mărfuri necesare în procesul de deservire a clientului în paralel cu cel al automobilului. E un trend general, care deja de ani buni îşi face simţită influenţa la nivel mondial, inclusiv în Moldova şi, evident, „Tirex-Petrol” nu putea rămâne în afara acestui proces important de transformare a experienței de consum în stațiile PECO. Ne vom strădui şi în continuare să prestăm servicii de cel mai înalt nivel pe această dimensiune de comerţ și să creștem satisfacția clientului, pornind în primul rând, de la comoditatea clienţilor noştri. Mai ales, că aceste minimarketuri sau cafenele oferă posibilitatea conducătorilor auto să aibă şi un moment de respiro, iar pentru cei ce şofează pe distanţe mari acesta e un detaliu extrem de important, inclusiv din punctul de vedere al securităţii în trafic, al securităţii lor personale, dar şi a securităţii pasagerilor pe care-i au la bord.

P: Ce tendinţe se prefigurează în domeniul Dvs. şi cum ar putea acestea influenţa vânzările?

C.T.: Probabil cea mai nouă și transformativă tendinţă este cea de electrificare a stațiilor PECO şi „Tirex Petrol” e implicată plenar în acest proces important. Când vorbesc de electrificare, am în vedere instalarea staţiilor de încărcare rapidă de ultimă generaţie pentru automobilele electrice care sunt adoptate tot mai des și de conducătorii din țara noastră. După cum spunea Directorul nostru general, Dl. Alec Ignat, cu referire la respectivul proces, această realizare imperativă va demonstra încă o dată că „Tirex Petrol” nu doar păstrează cele mai vechi tradiții, în calitatea sa de cea mai longevivă companie petrolieră, dar şi este în avangarda evoluţiei pieţei. Sigur, că respectivele inovaţii vor influenţa şi volumul vânzărilor (aşa e peste tot în lume), dar pentru noi în acest context determinantă este iarăşi comoditatea clienţilor. Dacă omul ani de zile a fost clientul nostru având automobil ce funcţiona pe baza combustibili tradiționali, suntem obligați să-i oferim posibilitatea să rămână şi în continuare clientul nostru, adoptând mai noi automobil cu propulsie electrică sau plug-in hybrid. Această facilitare a comodității clienților ne permite, pe potrivă, să atragem și clienţi noi, or nu există nici un dubiu, popularitatea automobilelor electrice este în continuă creştere.

O altă tendinţă ţine de modernizare. Dar la acest proces eu m-am referit deja şi voi adăuga doar că, sunt sigur, că, odată cu finalizarea amplului de proces de modernizare prin care trecem, calitatea deservirii în staţiile noastre va creşte şi mai mult, la fel ca şi numărul de clienţi.

P: Răspundeţi de un domeniu destul de specific şi, totodată, de mare responsabilitate, de aceea, vroiam să vă întreb dacă aveţi vreun moto de care vă conduceţi în activitatea zi de zi şi care vă ajută să faceţi faţă funcţiei deţinute?

C.T.: Da, am un astfel de moto şi, cât nu ar părea de straniu, el parcă e inversat, dacă e să judecăm din punctul de vedere al responsabilităţilor ce-mi revin. El sună cam în felul următor: Dacă vrei să ai vânzări mari, nu te gândi la vânzări, ci la clienţi. Or, vânzările nu trebuie să fie un scop în sine, ci o derivată directă din atitudinea pe care o ai faţă de clienţi. În cadrul companiei noastre, aplicăm acest principiu permanent şi, pot să vă asigur, și-a demonstrat utilitatea în timp și funcţionează perfect.

P: Vă mulţumesc pentru sinceritate, pentru timpul acordat acestui interviu şi vă doresc succes în continuare.

C.T.: Mulţumesc.

Inapoi la arhiva noutaților