[ X ]
[ X ]
[ X ]
Conducătorii auto informați privind schimbarea pneurilor de iarnă cu cele de vară. Specialiștii recomandă alegerea pneurilor în baza etichetei energetice
4 Aprilie

Agenția pentru Eficiență Energetică, în parteneriat cu Inspectoratul Național de Patrulare a informat șoferii cu privire la schimbarea pneurilor de iarnă cu cele de vară. Totodată, specialiștii AEE au îndemnat conducătorii auto să aleagă pneurile în baza etichetei energetice, transmite CURENTUL.

Anvelopele cu o clasă energetică superioară oferă mai multă siguranță în trafic, reduc consumul de combustibil și zgomotul emis de autoturism.

„Noi am considerat că este important să abordăm acest subiect, având în vedere că anvelopele eficiente energetic au numeroase beneficii atât pentru consumatori, cât și pentru mediu. Pneurile cu o clasă energetică superioară au o aderența mai bună pe terenul umed și reduc zgomotul exterior de rulare. Acest lucru permite șoferului să dețină mai mult control asupra autoturismului, conduce în siguranță, automobilul consumă mai puțin combustibil și elimină mai puține gaze”, a declarat directorul Agenției pentru Eficiență Energetică, Alexandru Ciudin.

Conform unor analize estimative, dacă veți alege un set de anvelope din clasa A, în detrimentul unuia din clasa G, veți reduce consumul de carburant cu până la 9%. Cu alte cuvinte, veți economisi 300 litri de combustibil la peste 45 000 km parcurși (pentru un automobil echipat cu motor de 1,6 litri pe benzină, turbo) sau 240 litri de carburant (pentru o mașină cu motorizare turbo diesel).

Etichetarea pneurilor este obligatorie în toate statele membre ale Uniunii Europene din noiembrie 2012. În curând, și în Republica Moldova va fi aprobat un regulament care prevede același lucru. Toți importatorii, distribuitorii și vânzătorii de pneuri vor fi obligați să comercializeze pneuri doar cu etichetă energetică.

Pe piața Republicii Moldova activează circa 150 de companii, care se ocupă cu vânzarea și distribuția anvelopelor, însă nu avem nici un producător de anvelope noi. Majoritatea pneurilor care ajung în țara noastră sunt importate din China, țările CSI (Rusia, Belarus, Ucraina), Turcia și Uniunea Europeană.

La sfârșitul anului 2017, în Republica Moldova erau înregistrate peste 907 000 de unității de transport.

Conform unor analize estimative, trecerea autoturismelor înmatriculate în țară de la anvelope de clasă inferioară la unele de clasă mai eficientă, în condițiile unei distanțe parcurse de 10 mii km anual, ar genera economii de combustibil de circa 5,4 mii tone pe an sau de peste 86 milioane lei anual, în valori monetare. Mai mult decât atât, economiile de combustibil menționate ar reduce volumul emisiilor de CO2 cu peste 13 500 tone.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților