Problemele înregistrate la implementarea contractului de reabilitare al sectorului de drum R6 M1-Ialoveni, km 0+000 – km 6+550, urmează să fie soluționate până în aprilie 2017, transmite CURENTUL.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor în comun cu Administrația de Stat a Drumurilor au semnat un Plan de Acțiuni detaliat cu Antreprenorul responsabil de executarea lucrărilor, PatstroyJSC în prezența Viceministrului, Vitalie Rapcea.
În conformitate cu documentul semnat, Patstroy JSC își asumă responsabilitatea ca până în decembrie 2017, să finalizeze toate lucrările de reabilitare pe acest sector de drum, cu o lungime de 6, 55 km. În document au fost incluse măsurile care vor fi întreprinse lunar de antreprenor, inginer și beneficiar, și care vor fi supuse unei monitorizări publice.
În acest sens, Viceministrul Vitalie Rapcea a declarat că în cazul în care compania va eșua în a livra rezultate în conformitate cu Planul semnat, atunci contractul va fi reziliat imediat. În același timp, Viceministrul a salutat aportul de 2 milioane de lei, oferiți din bugetul propriu de directorul SK13 Patstroy, dl Katchamakov, dar a subliniat că fără o infuzie masivă de lichidități din partea companiei, Planul semnat nu va putea fi implementat.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor precizează că la 18 septembrie 2015 a fost semnat contractul de reabilitare a drumului național R6 M1-Ialoveni, pe o lungime de 6,55 km. Durata de execuție a lucrărilor a fost preconizată pentru ianuarie 2018. Valoarea contractului este de cca 9 milioane euro. Ministerul a semnat planuri de măsuri cu companiile a căror contracte sunt în întârziere. Compania bulgară este unica a cărei contract nu este în întârziere, dar pentru care s-a decis aplicarea aceleiași abordări de monitorizare publică a implementării, ca și în cazul companiile de construcții cu contractele de lucru cu termen depășit.
Cristina Parfeni