Reprezentanții Platformei DA susțin că în proiectul bugetului 2021 sunt propuse multe cheltuieli dubioase, informează CURENTUL.
La fel, ei spun că, acestea urmează să fie revizuite și anume:
1. Creșterea cheltuielilor pentru MAI cu 226 mln. lei;
2. Creșterea cheltuielilor pentru Ministerul Justiției cu 204 mln. lei;
3. Majorarea cheltuielilor pentru SIS cu 45 mln. lei;
4. Creșterea cheltuielilor pentru SPPS cu 30 mln. lei;
5. Creșterea cheltuielilor pentru Procuratura Generală cu 17 mln. lei;
6. Majorarea cheltuielilor pentru Cancelaria de stat cu 26 mln. lei;
7. Alocarea a peste 67 mln. lei pentru Arena Națională;
8. Construcția ambasadelor în Belarus și Turcia, precum și consulatului în Odesa – 11 mln. lei;
9. Reparația mai multor judecătorii – 11 mln. lei;
10. Programul de reparație a drumurilor în sumă exorbitantă de peste 2,4 mlrd. lei;
11. Următoarea tranșă pentru achitarea miliardelor furate – 867 mln. lei;
În același timp, Platforma DA declară că, cheltuielile sus-menționate, precum și alte cheltuieli nejustificate, pot fi revizuite prin realocarea banilor publici pentru:
1. Alocarea la sărbătorile de iarnă a indemnizațiilor unice pensionarilor cu pensia sub 3000 lei – 580 mln. lei;
2. Majorarea Fondului de Dezvoltare a Agriculturii în vederea alocării compensațiilor pentru fermierii afectați de secetă – de la 1,1 la 1,9 mlrd. lei;
3. Majorarea Fondului de Dezvoltare Regională de la 220 la 500 mln. lei;
4. Majorarea Programului Diaspora Acasă Reușește de la 5 la 40 mln. lei;
5. Majorarea cu 6 mln pentru Fondul de susținere a populației, cel puțin la nivelul anului 2020, prevăzând finanțări suplimentare din BS a pachetului minim de servicii sociale;
6. Precizarea în Anexa nr.6 „Investiții capitale pe autorități publice centrale” a costurilor estimate pt implementarea proiectelor de investiții capitale.;
7. Includerea unei noi Anexe „Subsidii” a tuturor beneficiarilor pentru care bugetul de stat alocă surse în valoare de 4,3 mlrd lei sau 8% din totalul cheltuielilor, fără a menționa beneficiarii și destinația acestora;
8. Alocarea unei sume de 5 mln lei pentru reconstrucția sediului Oficiului Avocatului Poporului (str. Sfatul Țării 16, Chișinău) și includerea acestei sume la Anexa nr.6 „Investiții capitale pe autorități publice centrale”;
9. Excluderea la art.16 a prevederii „Prin derogare de la prevederile art.60 din legea finanțelor publice și responsabilității bugetar-fiscale nr.181/2014 prin care guvernul se autorizează să redistribuie alocațiile aprobate prin prezenta lege între ministere, alte autorități/instituții bugetare în cazul modificării actelor normative sau al adoptării unor acte normative noi privind organizarea și funcționarea acestor entități”, o prevedere abuzivă.
Cristina Pendea