[ X ]
Certificarea auditorilor publici: Curtea de Conturi investește în competență și calitate
25 Iulie

Certificarea personalului cu atribuții de audit public reprezintă un pas esențial în consolidarea calității activității de audit public extern care are drept scop dezvoltarea competențelor profesionale angajaților instituției și asigurarea alinierii la standardele internaționale de audit aplicabile instituțiilor supreme de audit.

În acest context, în luna iulie curent a fost demarată etapa de formare profesională a angajaților eligibili pentru parcurgerea rundei de certificare a auditorilor publici în anul 2025. În cadrul acestei etape, angajații instituției vor parcurge succesiv 4 module de formare profesională: audit public extern, contabilitate și raportare financiară, cadrul legal aferent activității de audit public extern și tehnologii informaționale.

Astfel, în perioada 21–25 iulie curent, are loc desfășurarea modulului de instruire dedicat domeniului contabilității și raportării financiare. La sesiunile de instruire participă circa 23 de angajați ai Curții de Conturi, care au fost informați cu privire la aspectele teoretice și practice privind evidența contabilă în sectorul bugetar, standardele naționale de contabilitate, principiile generale ale standardelor internaționale de raportare financiară, etc.

Menționăm că, potrivit Legii 260/2017, Curtea de Conturi are obligativitatea de a supune certificării personalul cu atribuții de audit public, iar sporirea competențelor profesionale ale angajaților cu atribuții de audit a constituit și va constitui o prioritate în activitatea desfășurată.

Curtea de Conturi își consolidează astfel angajamentul față de dezvoltarea profesională continuă și de menținerea unei echipe de auditori publici de înaltă calificare, în beneficiul bunei guvernări, al transparenței activității sectorului public, dar și a managementului eficient al finanțelor publice.

Inapoi la arhiva noutaților