[ X ]
[ X ]
[ X ]
Centrul de apel al CTIF oferă servicii de consultanță privind depunerea în mod electronic a Declarației cu privire la impozitul pe venit
11 Martie

Centrul de apel al Instituției publice „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (CTIF) informează contribuabilii persoane juridice și persoane fizice care practică activitate de întreprinzător și au obligația să depună Declarația cu privire la impozitul pe venit până la data de 25 martie 2019 că pot beneficia de consultanță și asistență tehnică din partea operatorilor CTIF în ceea ce privește prezentarea în mod electronic a Declarației/Dării de seamă cu privire la impozitul pe venit pentru anul 2018 către Serviciul Fiscal de Stat (SFS), transmite CURENTUL.

Conform prevederilor din Codul fiscal, obligația de a depune declarația pe venit în mod electronic o au următoarele categorii de contribuabili: subiecţii înregistraţi în calitate de plătitori ai TVA; subiecţii care desfăşoară activitate profesională în sectorul justiţiei; rezidenţii parcurilor pentru tehnologia informaţiei și contribuabilii care au cinci şi mai mulţi angajaţi.

Contribuabilii nominalizați pot depune Declarația/Darea de seamă cu privire la impozitul pe venit prin intermediul serviciului „Declarația electronică”, cu aplicarea semnăturii electronice. Persoanele juridice beneficiază de acces la acest serviciu în baza Acordului de conectare la serviciile fiscale electronice încheiat cu unul din Centrele de conectare ale CTIF, iar persoanele fizice care deţin semnătura electronică, primesc acces automat la serviciul „Declaraţie electronică” după autentificare pe portalul www.servicii.fisc.md prin sistemul de autentificare MPass și acceptarea termenilor și condițiilor de utilizare a site-lui www.servicii.fisc.md.

În cazurile în care contribuabilii nu dețin acces la serviciul „Declaraţie electronică” sau au probleme cu accesarea serviciului respectiv, ei pot suna la Centrul de apel la numărul de telefon: 080001525. Aici ei pot afla motivele blocării accesului, modalitățile de înlăturare a cauzelor acestui blocaj, dar și alte aspecte tehnice legate de utilizarea Sistemului Informațional Automatizat (SIA) „Declaraţia electronică”.

Totodată, în primele două luni ale anului curent, operatorii Centrului de Apel au preluat și au răspuns la peste 48,9 mii de apeluri telefonice. Numărul apelurilor a crescut de la 23,7 mii, în luna ianuarie, la 25,2 mii – în luna februarie. Această creștere se datorează, în temei, sporirii esențiale a numărului de contribuabili care au solicitat consultații telefonice privind procedura de conectare și de utilizare a SIA „Colectarea informaților din surse indirecte”.

Centrul de Apel al CTIF activează zilnic, de luni până vineri, între orele 8.00 și 17.00. Apelurile la telefonul 080001525 sunt gratuite și pot fi efectuate din orișicare localitate a republicii de la orice telefon mobil sau fix. În scopul îmbunătățirii calității deservirii clienților, toate apelurile preluate de operatorii CTIF sunt înregistrate.

Adițional, contribuabilii persoane juridice și persoane fizice care practică activitate de întreprinzător pot găsi mai multe informații privind determinarea obligațiilor fiscale aferente anului 2018 pe site – ul SFS www.sfs.md, accesând link – ul: http://www.sfs.md/Impozitul_pe_venit.aspx?file=12249.

Cristina Pendea

Inapoi la arhiva noutaților