[ X ]
Centrele Multifuncționale din țară au toate condițiile pentru ca orice cetățean să poată beneficia de servicii publice
15 Iunie

Centrele multifuncționale ale Agenției Servicii Publice întrunesc toate condițiile necesare pentru ca cetățenii Republicii Moldova, inclusiv cei cu dizabilități, să poată beneficia de servicii publice fără impedimente. Conform cerințelor minime, majoritatea oficiilor sunt amplasate la primul nivel al clădirilor. Toate centrele sunt dotate cu rampe de acces, iar în interior au fost prevăzute toalete pentru persoanele cu nevoi speciale, transmite CURENTUL.

În zona de informare la dispoziția solicitanților sunt câte doi operatori. Fluxul de persoane este gestionat prin intermediul sistemului „Rând electronic”. În zona de așteptare au fost amplasate bănci și ecrane unde sunt afișate  numerele de ordine pentru cei care așteaptă.

Menționăm că până în prezent au fost deschise 13 centre multifuncționale, altele se află în regim de testare, iar până la finele verii vor activa toate oficiile. În cadrul tuturor centrelor, cetățenii vor putea solicita la un singur ghișeu servicii din domeniile: documentare şi evidenţă a populaţiei, înregistrare şi licenţiere a unităţilor de drept, înregistrarea bunurilor imobile şi a drepturilor asupra acestora.

De asemenea, în unele raioane, în edificiile care găzduiesc centrele multifuncționale se află și subdiviziunile Departamentului înmatricularea mijloacelor de transport și calificarea conducătorilor auto. Potrivit directorului Agenției Servicii Publice Sergiu Railean, în timpul apropiat, în toate centrele multifuncționale va fi disponibil și serviciul de preschimbare a permisului de conducere.

Instituția publică Agenția Servicii Publice a fost creată anul trecut de Guvern prin comasarea a cinci întreprinderi. ASP are menirea de a facilitata accesul tuturor cetățenilor la servicii publice calitative la un singur ghișeu, în condiții decente. Pentru realizarea acestui scop, instituția a demarat procesul de construcție a unei rețele de centre multifuncționale. În total este vorba despre 38 de oficii, 35 dintre care vor activa în centrele raionale, iar trei în Capitală.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților