[ X ]
[ X ]
[ X ]
Ce trebuie să cunoaștem când procurăm încălțăminte
3 Iunie

Achiziţionarea articolelor de încălţăminte poate fi o provocare atunci când mergem la cumpărături. Pentru o alegere corectă, Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței vă recomandă nu doar să țineți cont de raportul preț-calitate, ci și de alte nuanțe, care ne pot ține departe de probleme.

– Așadar, achiziţionaţi articole de încălţăminte numai din magazine specializate, unde se eliberează documente care confirmă efectuarea cumpărăturii cu indicarea datei cumpărării, denumirii agentului economic, denumirii produsului şi costul lui (bonul de casă sau alt document care confirmă faptul efectuării cumpărăturii);

– acordaţi o atenţie deosebită la achiziţionarea articolelor de încălţăminte sport care poartă numele unor mărci consacrate, dar al căror preţ este exagerat de mic în raport cu preţul real al unor astfel de produse, existând riscul ca acestea sa fie contrafăcute;

– examinaţi cu atenţie încălțămintea şi probaţi ambele articole de încălţăminte ale perechii alese înainte de a lua o decizie;

– încălțămintea trebuie să fie etichetată prin pictograme corespunzătoare celor 3 părţi componente: faţa; căptuşeală şi acoperiş de branţ; talpa exterioară şi pictograme ale materialelor utilizate la producerea articolelor de încălţăminte: piei cu faţă naturală, piei cu faţă corectată, materiale textile şi alte materiale;

– alegeți corect încălţămintea după mărimea piciorului (piciorul nu trebuie sa stea strâns în încălţăminte).

– la plasarea încălţămintei pe o suprafaţă orizontală tocul trebuie să se sprijine pe ea cu întreaga suprafaţă de mers, ceea ce vorbeşte despre amplasarea corectă a acestuia în corespundere cu înălţimea ridicării călcâiului la încălţăminte.

– tocul încălţămintei trebuie să fie rezistent, iar la mers piciorul nu trebuie să se întoarcă într-o parte sau să alunece (în special la încălţămintea uşoară de vară – sandale).

În cazul depistării unei neconformități privitor la încălțămintea procurată, adresați-vă la agentul economic vizat. Dacă acesta nu remediază problema timp de cel mult 14 zile calendaristice de la depunerea reclamației, adresați-vă în cadrul APCSP amplasată pe adresa: mun.Chișinău, str.Vasile Alecsandri 78, la adresa noastră de email: consumator@apc.gov.md sau prin intermediul oficiilor Poștei Moldovei.
Pentru consultații apelați la TELEFONUL CONSUMATORULUI: 022. 51 51 51

Cristina Pendea

Inapoi la arhiva noutaților