[ X ]
[ X ]
[ X ]
[ X ]
[ X ]
Ce facem când prețul la raft nu corespunde cu prețul perceput la casă?
18 Mai

Legislația prevede că vânzătorul este obligat să informeze prompt într-o formă clară și accesibilă pentru a aduce la cunoștința consumatorului informațiile despre prețul produsului precum și despre durata promoției în cazul ofertelor promoționale.

Preţurile se indică pe produse sau pe indicatoare de preţuri amplasate lângă acestea în imediata apropiere, ori pot fi cuprinse într-o listă sau într-un catalog, împreună cu preţurile altor produse, plasate în locuri uşor vizibile pentru consumatori.

În cazul în care preţurile se află în vitrinele exterioare, acestea se indică astfel încât consumatorul să le poată vedea cu uşurinţă fără a intra în suprafaţa de vânzare.

Este important să cunoașteți că sunteți în drept de a solicita vânzătorului achitarea produsului cu prețul indicat la raft sau pe produs, dacă este mai mic față de cel solicitat la casă.

De obicei, cea mai uzuală scuză este că vânzătorii nu au avut timp să actualizeze prețul, deoarece volumul de lucru este foarte mare și că modificări de prețuri sunt aproape zilnice.

În cazul în care comerciantul refuză să satisfacă cerința dvs pe cale amiabilă, sunteți în drept să depuneți o reclamație în registrul de reclamații sau/și înregistrarea unei reclamații la APCSP. Nu uitați să faceți poze sau captură video care să fundamenteze circumstanțele reflectate de dvs.

Pentru utilizarea de către comerciant a practicilor comerciale incorecte (înşelătoare şi/sau agresive) care denaturează sau sunt susceptibile să denatureze în mod esenţial comportamentul economic al consumatorului mediu la care ajung sau căruia li se adresează ori al membrului mediu al unui grup, în cazul când practicile comerciale sunt adresate unui anumit grup de consumatori, se sancţionează cu amendă de la 1500 la 3000 lei aplicată persoanei cu funcţie de răspundere, cu amendă de la 3000 la 6000 lei aplicată persoanei juridice.

Inapoi la arhiva noutaților