[ X ]
Candidat la parlamentare, nemulțumit de cheltuielile făcute pe publicitate de alte partide: Pentru o țară plină de datorii, publicitatea TV e un lux
6 Iulie

Capul de listă a Partidului Legii și Dreptății (PLD), Mariana Durleșteanu, este nemulțumită de cheltuielile mari făcute de actorii electorali în campanie, transmite CURENTUL.

Ea spune că pot fi acoperite multe goluri din buget cu aceste sume.

„Bunăoară, din Fondul de Rezervă al Guvernului, în care rămăseseră 90 milioane lei înainte de alegeri, 70 milioane lei au fost alocate organizării alegerilor. Deci, cât au ramas? Să nu aștepte fermierii în zadar ajutor de la stat.

Între timp, privesc neîncrezător cum se joacă cu milioanele partidele politice din Moldova.

Doar pentru perioada 28 mai -26 iunie 21 de partide, înscrise la acel moment în competiție, au cheltuit în jur de 22 milioane lei.

Pentru materiale promoționale (postere, stegulețe, tricouri, chipiuri, carnețele etc.) aceste partide au alocat 6.390.195 lei”, spune Durleșteanu.

Potrivit ei, Partidul Legii și Dreptății a cheltuit pentru materiale promoționale tipărite doar 5.700 de lei într-o lună versus 6 milioane de lei a celorlalte partide.

„Dintre care:
▪️PAS a cheltuit 1.978.404 lei ;
▪️BSC – 1.338.335 lei.

Pentru publicitate:

▪️Partidul Legii și Dreptății, a alocat 130.365 lei.
▪️PAS – 1.102.573 lei
▪️BCS – 1.355.284 lei.

Pentru combustibil au fost cheltuite 1.267.000 lei. În cifre = 74.530 litri echivalentul a 800.000 km parcurși timp de 1 lună”, punctează Durleșteanu.

Politiciana afirmă că legislația moldovenească în vigoare ar trebui să intervină cu alte reglementări și limitări la compartimentul publicitate.

„Poate chiar, așa cum se întâmplă în unele state europene, să fie interzisă publicitatea din televiziune. Sunt suficiente dezbaterile ca sursă de informare a electoratului.
Pentru o țară plină datorii și cu sistem bancar devalizat cred publicitatea prin spoturi TV reprezintă un mare lux, din care, până la urmă, se îmbogățesc televiziunile private și o gașcă de media-magnați, strâns legați cu baronii politici.

Risipă de bani, întrecere la spoturi plătite cu bani grei, în timp ce în satele noastre abia își duc zilele părinții și buneii noștri.

Cu 22 milioane de lei se putea de făcut multe lucruri social benefice (grădinițe, școli, utilaj medical) sau economic profitabile (întreprinderi, fabrici)”, mai spune Durleșteanu.

De asemenea, ea se mai întreabă „cum și prin ce metode partidele politice, care investesc milioane în campania electorală, vor recupera acești bani?”.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților