[ X ]
Campania „oranj” pentru femei și fete. În Moldova, 16 zile se va acționa împotriva violenței în bază de gen
26 Noiembrie

Și în acest an, Organizația Națiunilor Unite în Moldova organizează mai multe evenimente în cadrul campaniei internaționale „16 zile de activism pentru eliminarea violenței în bază de gen”, care se desfășoară în perioada 25 noiembrie – 10 decembrie, transmite CURENTUL.

16 zile de activism împotriva violenței față de femei și fete se va concentra pe femeile supraviețuitoare ale violenței care mărturisesc deschis despre cum au rupt cercul violenței și inspiră, la rândul lor, pe alte femei care trec prin această experiență să vorbească și să caute servicii de sprijin. De asemenea, ONU Moldova va susține mai multe activități publice, precum spectacole de teatru, discuții cu tinerii și bărbații, lecții publice, forumuri media și flashmob-uri.

Mai mult, pe durata campaniei, grație parteneriatului cu compania de telefonie mobilă Orange, toții abonații vor primi mesajul „Violența în familie este o crimă. Sună gratuit la 0-8008-8008 pentru a raporta un abuz sau dacă ai nevoie de consiliere”. Prin acest SMS, femeile și bărbații vor fi încurajați să nu tolereze violența față de femei și să sune la linia fierbinte 0-8008-8008, disponibilă 24/24.

„Și întrucât miturile legate de violență, stereotipurile de gen, normele învechite, rușinea, vina, frica reprezintă principalele obstacole care mențin femeile în relații abuzive, ONU va scoate la suprafață istorii cu oameni care luptă cu violența împotriva femeilor și va demonta miturile prin campanii pe rețelele de socializare.

Violența în familie și față de femei constituie una dintre cele mai grave încălcări ale drepturilor omului. În Republica Moldova, violența în familie este recunoscută ca infracțiune și se pedepsește conform Codului Penal. Potrivit unor estimări, 6 din 10 bărbați au aplicat cel puțin o formă de violență fizică, psihologică sau sexuală față de femei și fete”, se menționează într-un comunicat de presă.

În R. Moldova, campania este organizată pentru al 18-lea an consecutiv de guvern, autoritățile locale, organizațiile internaționale, societatea civilă. Culoarea campaniei este oranj, ceea ce simbolizează un viitor luminos pentru fiecare fată și femeie.

„Anul acesta, pentru a susține acele voci care nu sunt încă auzite, îndemnăm femeile și bărbații să publice pe rețelele de socializare mesaje de solidaritate cu hashtagul #YouToo”, menționează autorii.

Campania „16 zile de activism pentru eliminarea violenței în bază de gen” începe pe 25 noiembrie, de Ziua internațională pentru eliminarea violenței împotriva femeii și se încheie pe 10 decembrie, Ziua drepturilor omului.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților