[ X ]
[ X ]
[ X ]
Biroul Relații cu Diaspora și Proiectul de Competitivitate din Moldova au semnat un Memorandum de Înțelegere
12 Aprilie

Biroul relații cu diaspora (BRD) din cadrul Cancelariei de Stat și Proiectul de Competitivitate din Moldova (MCP), susținut de USAID și Guvernul Suediei au semnat un Memorandum de Înțelegere, transmite CURENTUL.

Scopul Memorandumului este de a stabili o alianță între MCP și BRD pentru a susține în bază de parteneriate, promovarea Republicii Moldova pe plan internațional ca destinație turistică, de IT, țară producătoare de vin de calitate și a promova exporturile prin intermediul și cu suportul diasporei.

Directoarea Proiectului de Competitivitate, Doina Nistor a menționat potențialul moldovenilor din diasporă de a contribui la susținerea afacerilor locale, prin inițierea exporturilor de vinuri sau articole vestimentare produse în Moldova sub umbrela brandului DININIMA.

În discursul său, șefa BRD Olga Coptu și-a exprimat mulțumirea pentru inițiativa MCP de a semna Memorandumul și a implica diaspora în promovarea Republicii Moldova peste hotare ca destinație turistică. În context, Olga Coptu a menționat că în cadrul Zilelor Diasporei vor fi organizate ateliere privind turismul în Republica Moldova, iar recent BRD a elaborat și un plan de acțiuni privind dezvoltarea turismului nostalgic, care include activități cu implicarea directă a diasporei în promovarea țării noastre. Totodată, șefa BRD a remarcat unele acțiuni comune pe care le desfășoară BRD în parteneriat cu MCP, printre acestea numărându-se Campania națională „Fii Oaspetele Nostru”, în cadrul căreia persoanele din diasporă care revenit acasă cu ocazia Sărbătorilor Pascale au primit broșuri promoționale care conțin cupoane cu reduceri de prețuri atât pentru achizițiile la brandurile DININIMĂ, cât și pentru vizitele la unele pensiuni rurale și vinării din țară.

Părțile semnatare vor colabora pentru dezvoltarea și consolidarea relațiilor cu asociațiile din diasporă înregistrate peste hotarele țării în vederea promovării de către acestea a potențialului turistic al Republicii Moldova pe plan internațional. De asemenea, vor contribui la atragerea investițiilor în sectorul turismului de către diaspora Republicii Moldova. Membrii diasporei Republicii Moldova vor fi susținuți să investească în construirea unor noi facilități turistice sau reabilitarea celor existente la standardele internaționale.

Prin acțiuni comune, BRD și MCP vor încuraja dezvoltarea diferitor forme de turism, care ar putea prezenta interes pentru diaspora Republicii Moldova, și anume: turism rural, turism religios, turism de afaceri, turism nostalgic, turism medical, turism balnear, turism cultural etc.

Memorandumul mai prevede ca în comun să fie elaborate și editate diverse materiale promoționale (broșuri despre obiectivele turistice, evenimentele cultural-turistice desfășurate în Republica Moldova, spoturi publicitare, etc.) care vor fi distribuite ulterior în diasporă. După posibilitate, părțile semnatare vor contribui la organizarea, în cadrul expozițiilor internaționale de turism la care va participa MCP, a unor sesiuni de degustații a bucatelor tradiționale moldovenești pentru vizitatorii standului Republicii Moldova, prin implicarea opțională a diasporei Republicii Moldova.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților