[ X ]
[ X ]
[ X ]
Asociația Promo-LEX: Doar 31% cunosc despre planul strategic al CEC și ce prevede acesta
3 August

Asociația Promo-LEX a prezentat raportul cu referire la activitatea Comisiei Electorale Centrale (CEC) și Centrului de Instruire Continuă în Domeniul Electoral (CICDE) pentru anul 2016, transmite CURENTUL.

Raportul a fost întocmit în baza a trei instrumente: analiza documentelor, monitorizarea ședințelor și interviurile ce au fost realizate cu reprezentanții CEC, CICDE și părțile interesate. A fost apreciat gradul de obiective strategice ca fiind executat, neexecutat, parțial executat, măsuri nesemnificative, activități ambiguu formulate. Drept planificare strategică a CEC și CICDE, s-au analizat planurile strategice ale instituției, planul de acțiuni pentru 2016 și raportul de activitate.

Astfel, în urma analizei efectuate, CEC a planificat 37 de acțiuni, dintre care 62,2% au fost integral executate, 16,2% parțial executate, 13,5% nu au fost executate și 8,1% au fost măsuri nesemnificative. În rezultatul intervievării doar 31% cunosc despre planul strategic al CEC și ce prevede acesta.

În raport au fost menționate performanțele și restanțele în activitate. Astfel, performanțe s-au înregistrat la adaptarea site-ului la diverse grupuri țintă, îmbunătățirea continuă a managementului electoral , aprobarea actelor normative interne, planificarea alegerilor locale și referendumului local, organizarea seminarelor de informare și instruire, efectuarea sondajelor de opinie publice, etc..

La capitolul carențe s-au menționat activitățile ce țin de monitorizarea finanțării în perioada campaniei electorale.

În activitatea CICDE, conform rezultatelor, 41,2% din acțiuni au fost executate integral, 11,8% au fost executate parțial, 8,8% formulate ambiguu și 38,2% nu au fost executate.

Astfel, drept rezultate bune a Centrului s-au menționat curricula de instruire, organizarea seminarelor, identificarea grupurilor țintă în procesele electorale.

Drept carențe s-au menționat instruirea formatorilor, studiu de piață în vederea identificării piețelor internaționale potențiale pentru Centru, analiza datelor, colectarea informațiilor utile pentru grupurile țintă, etc..

Celor două instituții li s-a recomandat să extindă campaniile educaționale și motivaționale, să delege persoane pentru instruire, să îmbunătățească relațiile cu Diaspora, să colaboreze cu instituțiile care participă în procesul electoral, etc..

Cristina Pendea

Inapoi la arhiva noutaților