Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) comunică faptul că pentru joi, 10 februarie, ora 13:00 în Sala de ședințe a Guvernului, este preconizată ședința între Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR) și transportatorii de pasageri la subiectul tarifelor, transmite CURENTUL.
Pe parcursul ultimelor zile transportatorii și APOTA au avut multiple discuții cu reprezentanții Cancelariei de Stat, unde au fost discutate cauzele care au provocat protestele transportatorilor.
„Deși am obținut unele promisiuni privind examinarea obiectivă a cerințelor noastre, aceste promisiuni întârzie să vină și din partea MIDR, care este subiectul împuternicit conform legii să adopte decizii. Din acest motiv greva continuă”, spune APOTA.
Reamintim că în cadrul ultimelor discuții transportatorii au afirmat că-și vor continua activitatea cu următoarele condiții:
1- examinarea în perioada imediat următoare a posibilității restituirii accizelor (din volumul motorinei consumate) către transportatorii ce efectuează rute regulate cu posibilitatea aplicării acestui mecanism începând cu luna martie 2022.
2- tarif minim de 80 bani per km pentru categoria inferioară de confort
3- posibilitatea aplicării tarifului de 80 bani neconditionat, fără necesitatea obținerii unor acte permisive/avize/acorduri/decizii de la consiliile locale
4- orice implicare a organelor publice locale în decizia de adoptare a tarifului poate avea loc doar pentru tarifele ce depășesc 80 bani per km și doar după modificarea prevederilor legale care ar permite acest lucru (acum această procedură este ilegală),
5- aprobarea în perioada imediat următoare a unui tarif pentru serviciile de autogară care în medie nu poate să depășească 7 %,
6- readucerea activității ANTA în câmpul legal, protejarea transportatorilor legali și adoptarea unor măsuri reale și eficiente contra activității ilegale de transport,
7- excluderea necesitatea detinerii certificatului de clasificare pentru unitățile de transport care activează la categoria inferioară de confort, extinderea termenului valabilității certificatului categoriei de confort superioare până la trei ani.
„Toate celelalte probleme acumulate, cum ar fi activitatea autogărilor, statutul unităților de transport reutilate, controalele abuzive etc., urmează a fi discutate și soluționate în prima jumătate a acestui an.
De asemenea accentuăm că dacă restituirea integrală a accizului și cota 0 TVA ar fi fost aplicată transportatorilor începând cu 1 ianuarie 2022, atunci tariful putea fi păstrat în mărimea actuală, cel puțin pentru un an.
APOTA își exprimă speranța că MIDR conștientizează că cerințele noastre sunt rezonabile, mărimea tarifului solicitat la serviciile de transport este cu mult mai joasă decât calculele reale, iar celelalte cerințe constituie obligațiile legale ale ministerului. Ne așteptăm ca MIDR să facă un pas pentru a depăși criza și a exclude pe viitor protestele transportatorilor. Transmitem acest mesaj către MIDR pe cale publică pentru a asigura transparența cerințelor noastre și a exclude eventualele speculații”, spune APOTA.
Cristina Parfeni