[ X ]
[ X ]
[ X ]
Aparatul central al Serviciului Vamal – la raport! Ce le-a cerut Vitalie Vrabie responsabililor
11 Aprilie

Serviciul Vamal a început raportarea pentru primul trimestru al anului curent. Prima ședință de bilanț i-a reunit pe responsabilii din cadrul subdiviziunilor autonome ale Aparatului central al instituției, transmite CURENTUL.

În cadrul reuniunii, Directorul Serviciului Vamal, Vitalie Vrabie a audiat rapoartele entităților vizate, intervenind, punctual, cu indicații și solicitări menite să îmbunătățească indicatorii de progres.

Astfel, referindu-se la activitatea subdiviziunii de management strategic, șeful Vămii a indicat necesitatea sporirii continue a calității documentelor de planificare și raportare elaborate. De asemenea, Vitalie Vrabie a cerut intensificarea dialogului cu mediul de afaceri, prin creșterea numărului ședințelor Comitetelor Consultative.

În același context, șeful Vămii le-a solicitat responsabililor din cadrul direcției juridice promovarea, în continuare, a documentelor menite să aducă o mai clară reglementare a domeniului administrării vamale și ca acestea să fie consultate, inclusiv, cu asociațiile de business. Directorul instituției a făcut referire atât la noul Cod Vamal și actele normative de punere în aplicare a acestuia, precum și la alte modificări destinate simplificărilor de procedură.

Adițional, Vitalie Vrabie a cerut să fie accelerată procedura de avizare a modificărilor propuse de Vamă pentru simplificarea procesului de valorificare a autoturismelor confiscate.

De asemenea, a fost solicitată și asigurarea colectării integrale a obligațiilor vamale aflate în procedura de executare silită.

Un nivel optim de gestionare este, în continuare, impus și entităților responsabile de achizițiile publice, cărora li s-a solicitat asigurarea transparenței și respectarea procedurilor stabilite de legislație. Totodată, Directorul Serviciului Vamal a cerut să fie respectate termenele de implementare a tuturor proiectelor de modernizare derulate de Serviciul Vamal, în special cele legate de reabilitarea infrastructurii sau de dezvoltare a sistemelor informatice.

Vorbind despre sistemele informatice, Vitalie Vrabie a subliniat că va continua să insiste pe automatizarea tuturor proceselor de lucru. În mod special, șeful Vămii, s-a referit la sistemul de evidență a personalului și a activităților de instruire.

În acest sens, șeful Vămii a subliniat și importanța dezvoltării profesionale continue a funcționarilor vamali, inclusiv prin înscrierea la diverse cursuri de instruire la distanță.

Totodată, acesta a cerut să fie accelerate lucrările de amenajare, în proximitatea Centrului de instruire, a unui post vamal, pentru simularea, în scop de didactic, a acțiunilor de control și vămuire.

Vorbind despre politica de resurse umane, șeful Serviciului Vamal a menționat necesitatea încadrării în serviciu doar a persoanelor dornice să-și perfecționeze în permanență cunoștințele și aptitudinile și care să nu genereze incidente de integritate.

De asemenea, Vitalie Vrabie a dispus ca, începând cu luna mai curent, să fie demarate sesiunile de verificare a cunoștințelor tuturor inspectorilor vamali. Acestea ar urma să fie desfășurate în sălile de calculatoare din cele trei birouri vamale, sub supravegherea strictă a ofițerilor direcției securitate internă.

În partea ce ține de motivarea personalului instituției, acesta a subliniat că instituția va aplica noi instrumente de evaluare a eficienței funcționarilor vamali. Astfel, începând cu cel de-al doilea semestru al anului curent, fișele de evaluare a performanțelor vor conține, în mod obligatoriu, și avizele subdiviziunilor responsabile de monitorizarea executării sarcinilor trasate și implementării recomandărilor formulate în urma misiunilor de audit intern și extern.

În același timp, Vitalie Vrabie a apreciat reducerea semnificativă a cotei fluctuației de personal de la 15% (a. 2016) la 1,2% (a. 2019). Acesta a calificat-o drept o dovadă de stabilitate, dar și de sporire a prestigiului profesiei de vameș.

Următoarele ședințe de bilanț îi vor avea ca raportori pe responsabilii din Departamentul venituri și control vamal și respectiv, Departamentul antifraudă și conformare. De asemenea, sunt preconizate ședințe de raportare și cu reprezentanții birourilor vamale.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților