Andrei Spînu, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, a declarat că, la moment, se caută cine să ia locul lui Oleg Tofilat, care a demisionat din funcția de director general al Căii Ferate din Moldova (CFM). Vicepremierul a spus că inițial va fi numit un director interimar, informează CURENTUL.
,,Suntem în căutarea identificării unui candidat. Cred că vom numi un interimar la etapa actuală și după care va urma un concurs pentru selectarea unui nou director”, a spus el în cadrul unui interviu pentru Adevărul.ro.
Totodată, Andrei Spînu a spus că se caută surse financiare pentru a achita salariile angajaților CFM pe câteva luni.
,,Este o situație cred de moment în care avem câteva luni de restanțe a salariilor. Căutăm o soluție rapidă ca să acoperim acele cheltuieli, dar și să creștem cantitatea de marfă cargo care este transportată pe calea ferată. Pe termen lung soluția este simplă: să trecem mai multă marfă transportată pe calea ferată decât pe transport rutier. Din simplul motiv că este și mai ieftin, și mai ecologic, și reușim să ne păstrăm mai bine drumurile. Iar pentru ca să reușim mai bine acest lucru trebuie să investim mai mult în infrastructură ca viteza de transport pe calea ferată să crească, pentru că la moment avem o viteză foarte mică: de 38 de km pe oră și aici vine suportul Uniunii Europene care va avea două proiecte mari de reabilitare a infrastructurii de la Vălcineț din raionul Ocnița situat în nordul țării până la Căinari -Chișinău și de la Bender-Giurgiulești până la Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, fiind al doilea proiect mare de reabilitare a infrastructurii feroviare. Astfel ca după finisarea acestor proiecte, viteza cu care se circulă să crească. Obiectivul nostru este să ajungem la 90 km pe oră pentru marfă și peste 100 km pe oră pentru pasageri, dar sunt proiecte pe termen lung care vor dura până ajungem. Îndată ce va crește transportul de marfă pe cale ferată vor crește veniturile companiei și se vor achita, și salariile. Iar în prezent căutăm soluții de urgență pentru a ajuta întreprinderea Calea Ferată din Moldova fie prin credit, fie prin suport de la Guvern ca să poată să achite salariile. Pentru salarii vorbim de o sumă de aproximativ 40-50 de milioane de lei, din ultimele cifre pe care le-am văzut”, a menționat oficialul.