[ X ]
Analist: Ceața din mintea celor care gestionează astăzi Aeroportul din Chișinău sau cum să parazitezi pe reușitele altora
23 Ianuarie

Aproape doi ani au trecut de când aeroportul din Chișinău a revenit în gestiunea statului, iar autoritățile, din lipsă totală de acțiuni, continuă să paraziteze pe reușitele fostului concesionar al aerogării. O fac într-un mod cinic, mint cu nerușinare, fără ca măcar să roșească, notează Boris Harea.

Dar să le luăm pe rând. Într-un comunicat lansat zilele trecute, Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) și Aeroportul Internațional Chișinău se lăudau că, din 23 ianuarie, pe aerodromul Chișinău sunt asigurate toate condițiile necesare pentru efectuarea operațiunilor de apropiere și aterizare instrumentală în condițiile prevăzute de categoria ILS CAT III, care prevăd posibilitatea aterizării în condiții de vreme rea, inclusiv pe timp de ceață.

Toate bune și frumoase, doar că, surpriză, acest sistem era gata încă din 2017, fiind pregătit de lansare de fostul concesionar „Avia Invest”, care, începând cu 2015, a pregătit din punct de vedere tehnic absolut totul.

Încă opt ani în urmă era gata iluminatul de balizaj, sistemul de alimentare cu energie electrică fiind înlocuit, echipamentele învechite din cadrul staţiilor de distribuţie schimbată, construit un nou punct principal de distribuţie. Au urmat lucrări de modernizare la întreg sistemul de iluminare şi semnalizare (pista, căile de rulare, peron) conform cerinţelor ICAO, categoria III.

Tot ce ținea de „Avia Invest” s-a făcut, mai rămânea doar să-și facă treaba Î.S.„Moldatsa”. Acestor cerințe trebuiau să se alinieze și alte companii și structuri din cadrul aviației civile. I.S.„Moldatsa” trebuia să modernizeze sistemul de navigatie ILS (Instrumental Landing System). În paralel, aeronavele care efectuează zborurile trebuiau să fie echipate cu aparataj şi sistem conform CAT III, iar echipajele de zbor să fie instruite corespunzător cerințelor acestei categorii.

Opt ani le-au trebuit celor care gestionează sistemul aviatic din țară să ducă la bun sfârșit ceea ce au făcut alții. Și pe deasupra se mai laudă cu o reușită, care, de fapt, nu le aparține, mai scrie Boris Harea.

Totul la aeroport e în declin, pentru că cei responsabili de singura aerogară din țară sunt acolo doar pentru a-și ridica, la sfârșit de lună, salariile grase.

E ceață totală peste lista de rezultate a actualei administrații a aeroportului. Iar asta e doar o parte a monedei. Pe lângă faptul că nu mișcă un deget în dezvoltarea aeroportului, distrug totul în calea lor, mai constată Boris Harea.

Inapoi la arhiva noutaților
  1. Blocul ALTERNATIVA a prezentat astăzi lista celor 103 candidați la funcția de deputat în Parlamentul Republicii Moldova
    Politică |
  2. Renato Usatîi: După incidentul cu Igor Grosu la Geneva, Partidul Nostru pregătește un proiect de lege privind expertiza psihologică și psihiatrică obligatorie a președintelui Parlamentului, primului-ministru, președintelui țării, deputaților și miniștrilor!
    Politică |
  3. Blocul Electoral Patriotic al Socialiștilor, Comuniștilor, Inima și Viitorul Moldovei a depus, la CEC, lista cu candidați
    Politică |
  4. Blocul Electoral Patriotic se extinde: întâlnire comună la Drochia
    Politică |
  5. Alegeri parlamentare 2025: Mihai Popșoi intră în cursă din partea PAS
    Politică |
  1. Renato Usatîi: După incidentul cu Igor Grosu la Geneva, Partidul Nostru pregătește un proiect de lege privind expertiza psihologică și psihiatrică obligatorie a președintelui Parlamentului, primului-ministru, președintelui țării, deputaților și miniștrilor!
    Politică |
  2. Partidul Politic „NOI – Noua Opţiune Istorică” atenționează despre necesitatea de a implementa o nouă Lege a Ghilotinei
    Politică |
  3. Procuratura Anticorupție a trimis în judecată un inculpat pentru finanțarea ilegală a unui partid politic
    Social |
  4. Andrei Năstase vrea Parlament cu 61 de deputați: „Așa cum a decis poporul la referendum, în 2019”
    Politică |
  5. Trafic record la Aeroportul Chișinău în iulie: peste 703.000 pasageri, cu 45% mai mult decât în 2024
    Business |