[ X ]
Alianța ONG-urilor susține că „Telefonul Copilului” a fost lansat din interese politice
27 Septembrie

Alianța ONG-urilor în domeniul protecției sociale a copilului și familiei în parteneriat cu Centrul de Investigații jurnalistice au organizat o conferință de presă la tema „Violența asupra copilului, fenomen larg răspândit în familie, școală, societate”, transmite CURENTUL.

În cadrul conferinței s-a discutat despre serviciul public „Telefonul Copilului” și cum acesta neglijează unele aspecte legate de alte fenomene cu care se confruntă copiii, dar și folosirea acestuia în campania electorală.

Mariana Enachevici, președintele Alianței ONG-urilor, a declarat că subiectul violenței în familie să fie tratat la modul serios.

„Investițiile care le-am făcut până acum sunt enorme și ținem la munca care am depus-o și suportul care l-am avut. Violența nu se întâmplă doar în familie, dar și în alte medii. Vrem ca aceste subiecte să fie tratate la modul serios de societate și guvernare”, a spus Mariana Enachevici.

Daniela Sîmboteanu, președintele Centrului Național pentru Prevenirea Abuzului față de Copii, spune că legile de prevenire a violenței există, dar sunt neglijate.

„Fenomenul violenței în societate este unul comun. Acolo unde suferă un copil, suferă o persoană în etate. Fiecare din acești subiecți merită o abordare individuală. Violența poate fi combătută prin eliminarea cauzelor care duc spre acest aspect. Copilul nu poate singur să ceară dreptul de a fi protejat fără un adult. Răspunsul statului la violență lipsește. Cu politicile stăm destul de bine, la implementare avem problem”, a spus Daniela Sîmboteanu.

Totodată, Cezar Gavriliuc, președintele Centrului de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului în Moldova, spune că serviciul „Telefonul Copilului” a fost instituit pentru a crea imagine unui partid.

„Instituțiile de stat sunt plătite pentru a proteja cetățenii, ONG-urile nu. Noi nu putem înețelege cum MMPSF pune aspectele violenței și problemelor cu care se confruntă copii la un loc și abordează strategii diferite pe 2 subiecte diferite. „Telefonul Public” este folosit pentru a crea imagine unei singure persoane. El există demult, dar numai acum s-a făcut mai popular”, a spus Cezar Gavriliuc.

Ana Revenco, directorul executiv al Centrului Național „La Strada”, susține că „Telefonul Public” se axează doar pe problemele de violență, dar celelalte cazuri de abuz sunt neglijate.

„Copilul folosește acest serviciu pentru că la un moment dat se simte abandonat. Noi continuăm să limităm protecția copilului doar pe baza violenței, celelalte probleme sunt neglijate. Telefonul de încredere a fost instituit doar pentru a combate cazurile de violență, dar, de fapt, acest număr este pentru orice copil care se află în situație de criză. Copii sună prima dată și tac pentru că nu sunt convinși că acolo cineva îi va ajuta. Copilul e vulnerabil în virtutea vârstei și învață cum să procedeze de la adulți”, a spus Ana Revenco.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților