Compania „Aerofood”, care administrează mai multe localuri în terminalul Aeroportului Internațional Chișinău, anunță despre sistarea activității, din data de 28 februarie, a restaurantului Plai, aflat la al doilea etaj, precum și a unității de alimentație publică „Aero Cafe” și a Business Lounge, din zona sterilă a aerogării.
Totodată, compania va începe evacuarea bunurilor care îi aparțin. Potrivit unui comunicat de presă al companiei, decizia are la bază o notificare emisă în temeiul unei hotărâri „unilaterale și nejustificate”, adoptată de conducerea Întreprinderii de Stat „Aeroportul Internațional Chișinău”.
Potrivit companiei, aeroportul a refuzat o ofertă anuală de peste un milion de euro pentru utilizarea spațiilor comerciale. „În acest context, dorim să informăm că, încă din 12 februarie 2025, compania „AEROFOOD” a propus Î.S. „Aeroportul Internațional Chișinău” un preț pentru închirierea acestor spații mai mare decât cel stabilit la licitație, și anume de 1 149 360 euro anual. Această ofertă ar fi ajutat aeroportul să evite pierderile generate de cele trei concursuri anulate. Până la publicarea acestui comunicat de presă, compania nu a primit un răspuns oficial și întâmpină dificultăți în încetarea activității și evacuarea bunurilor în termenii stabiliți prin contractul de locațiune. Pe această cale, „AEROFOOD” SRL reiterează oferta sa către AIC și solicită ca, până la 28 februarie 2025, să primească un răspuns privind acceptarea acesteia sau, în cazul respingerii, să fie eliminate toate impedimentele care împiedică evacuarea bunurilor din spațiile aeroportului”, se arată în comunicat.
Compania susține că rămâne interesată să continue să ofere servicii de calitate și să investească în dezvoltare, ceea ce va duce inclusiv la crearea de locuri de muncă suplimentare, față de cele 350 existente astăzi.
„Trebuie să menționăm că „AEROFOOD” a realizat investiții semnificative pentru implementarea și modernizarea conceptului de utilizare a spațiilor „Food and Beverage” din incinta aeroportului. Mai mult, în anul 2024, compania noastră a achitat în bugetul de stat peste 50 de milioane de lei. În toți acești ani în care a activat la aeroport, compania „AEROFOOD” a deservit peste 25 de milioane de pasageri. Totodată, informăm că „AEROFOOD” SRL și-a desfășurat activitatea în strictă conformitate cu legislația în vigoare, respectând toate obligațiile și oferind servicii de calitate pasagerilor. În acest context, ne cerem scuze față de consumatorii noștri, pe care i-am obișnuit, de-a lungul anilor, cu produse și servicii de calitate. Din păcate însă situația actuală ne obligă să acționăm în conformitate cu deciziile unilaterale și absolut nejustificate impuse de administrația aeroportului”, se mai arată în comunicat.