În perioada ianuarie-septembrie 2019 în sistemul informațional automatizat al Serviciului Naţional Unic Pentru Apelurile de Urgenţă 112 din Republica Moldova au fost înregistrate 2 424 087 de apeluri, transmite CURENTUL.
Contactată de reporterul nostru, specialistul în relații publice, Ana Carpovici a spus că doar o treime din acestea au fost de urgență.
„Din fluxul total de apeluri, 987 768 au avut caracter de urgență, iar 1 439 319 nu au reprezentat urgențe, fiind clasificate ca apeluri non-urgente. Unii oamenii solicită sau vor să ofere diverse informaţii, care nu sunt de competenţa Serviciului de urgenţă 112, alții apelează abuziv, repetativ sau involuntar. În mod cert, preluarea apelurilor la numărul unic de urgenţă este îngreunată de procesarea apelurilor făcute neintenționat la numărul de urgenţă”, a precizat ea.
Apelurile de urgenţă reale reprezintă 40%, iar dintre acestea cele mai multe au fost gestionate de Serviciul de Ambulanţă. Cele mai solicitate intervenții, conform clasificatoarelor evenimentelor sunt: hipertensiunea arterială, copil bolnav, dureri abdominale sau de spate, infracțiune contra vieții, contra patrimoniului, accidente auto, incendii, intervenții de salvare și deblocare.
Mihaela Grosu