„Cum poate fi cerută rambursarea costului biletelor de avion? Cum să întocmești o reclamație/petiție? Prin petiție/reclamație, se înțelege orice cerere, sesizare sau propunere adresată unei autorități publice de către o persoană fizică sau juridică”, comunică reprezentanții Autorității Aeronautice Civile (AAC) a Republicii Moldova, informează CURENTUL.
Ce informație trebuie să conțină o reclamație?
Atunci când intenționați să solicitați rambursarea costului biletului, prezentați următoarele informații: datele personale ale pasagerului, informații privind cursa, numărul zborului, compania aeriană, ora preconizată a sosirii, copia biletelor, informațiile despre faptul că pasagerul a fost informat sau nu privind drepturile sale.
Pentru a depune o petiție împotriva unui transportator aerian, trebuie să:
„AAC monitorizează asigurarea respectării drepturilor pasagerilor/ consumatorilor în transportul aerian. Dacă incidentul a avut loc pe un aeroport situat într-o țară terță, dar este implicată o companie aeriană din Uniunea Europeană, atunci puteți depune o petiție la autoritățile competente din țara europeană de destinație. O listă a centrelor europene și detaliile de contact pot fi găsite aici: https://ec.europa.eu/info/
Cine poate depune o reclamație la AAC?
Astfel, petiţia poate fi înaintată către agentul economic în unul din următoarele moduri:
– înregistrarea plîngerii în Registru de reclamaţii, care conform pct. 3 al Hotărîrii Guvernului nr.1141 din 04.10.2006 „Pentru aprobarea
– înmînarea petiţiei nemijlocit reprezentantului agentului economic cu aplicarea semnăturii descifrabile şi datei recepţiei pe copia adresării dvs.;
– expedierea reclamaţiei prin poştă la adresa juridică (sediul) a agentului economic, cu aviz de recepţie, eliberat de Oficiul Poştal. Conform art. 183, alin. 4 al Codului Civil al RM, „Toate documentele şi scrisorile intrate la sediu se consideră recepţionate de către persoana juridică”.
„În cazul în care consumatorul nu este de acord cu rezultatul examinării reclamaţiei de către prestator sau i s-a refuzat satisfacerea ei, sau nu a primit nici un răspuns în scris în decurs de 14 zile calendaristice, el este în drept să se adreseze organelor abilitate conform legislaţiei cu funcţii de protecţie a consumatorilor sau conform procedurii civile în instanţa de judecată”, adaugă AAC.
Modul de depunere a reclamațiilor:
Consumatorul poate depune o reclamație la AAC prin următoarele modalități:
Dacă aveţi de reclamat servicii necorespunzătoare în domeniul transportului aerian și activităților conexe, sesizaţi Autoritatea Aeronautică Civilă – adresa: mun. Chişinău, bulevardul Dacia, 80/2, iar pentru o consultaţie, apelați telefonul Consumatorului (022)823 583.
Cristina Pendea