[ X ]
[ X ]
[ X ]
A promis, dar nu a îndeplinit în acest an! Directorul Agenției pentru Protecția Consumatorilor: „Îmi iau revanșa, posibil în prima parte a anului 2018”
1 Ianuarie

Directorul Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, Iurie Eremia, califică anul 2017 drept unul plin de provocări pe plan profesional și personal.

Solicitat de CURENTUL, Iurie Eremia ne-a spus cum a fost pentru sine anul care a trecut.

„O să vă răspund, întâi de toate, cum a fost pentru mine anul 2017 din punct de vedere profesional, pentru că vorba cântecului: „Первым делом, первым делом самолёты, Hу а девушки, а девушки потом”. (râde)

Anul 2017 a fost unul plin de provocări, care m-au motivat să le fac față și chiar să tind spre mai mult în activitatea ce o desfășor. Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței a suferit anul acesta mai multe schimbări, dar cu mult efort am trecut cu brio și peste reorganizarea instituției, creată pentru binele consumatorului.

La general, sunt mulțumit de ceea ce am realizat anul acesta, dar mai sunt lucruri care trebuie gândite și făcute, așa încât să ajungem în fiecare sat, casă, la fiecare consumator, care are nevoie să-i apărăm drepturile și interesele economice.

În plan personal, nu am reușit prea multe. Am promis ca anul acesta o sa fiu gospodar la casa mea, la masa mea, cum se zice pe la noi, dar îmi iau revanșa la anul. E posibil chiar în prima parte a anului 2018. Dacă mă întrebați de soție, ea este cu minte și cuminte, că de altfel, nu se mai îndeplinesc vorbele psihologilor: „căsătoria are efecte benefice asupra vieții”, și apoi, vă dați seama, cât de greu este pentru un bărbat să se decidă să se însoare, vorbea ceea: „E adevărat că femeia e jumătatea bărbatului, pentru că un bărbat însurat e numai jumătate din bărbatul care era”, a spus Iurie Eremia.

De asemenea, el ne-a spus care au fost ratările și succesele anului.

„Consider că, reușitele anului 2017 sunt următoarele:

– În pofida reformei ce a avut loc în instituțiile statului, noi am reușit să păstrăm o Agenția printre cele 13 instituții de control, fiind unica instituție de protecția a consumatorilor. Din 13.12.2017, fiind responsabilă și de serviciile turistice, jocuri de noroc, siguranță ocupațională, etc.;

– Ne-a reușit să păstrăm și denumirea instituției, alipind la „Agenția pentru Protecția Consumatorilor” doar sintagma „Supravegherea Pieței”, atribuție pe care instituția o avea și până la reorganizare. Vreau să vă spun că, autoritatea cu funcție de control a calității produselor și protecția consumatorilor, este o structură de pe teritoriul RSSM încă din anii ’70, care se numea atunci Comitetul pentru Standarde. Ulterior, în 1992 s-au comasat mai multe direcții, care din 2012 s-a transformat în Agenția pentru Protecția Consumatorilor;

– Am devenit punct de contact naȚional, Agenţia pentru Protecția Consumatorilor şi Supravegherea Pieţei fiind autoritatea administrativă care coordonează la nivel naţional controlul respectării legislaţiei cu privire la protecţia consumatorilor;

– Am convins autoritățile că în instituție trebuie să rămână aceiași angajați, care deja și-au însușit atribuțiile și au devenit profesioniști în ceea ce fac;

Cu regret, în anul 2017 sunt câteva lucruri pe care nu le-am dus până la bun sfârșit, și acestea sunt:

⦁ Comunicarea cu fiecare consumator în parte din cele peste 900 de sate ale Moldovei despre: cum procurăm produse alimentare și nealimentare de calitate, combustibil de calitate, ș.a;

⦁ Publicarea unei Liste negre a agenților economici, care nu se conformează cu necesitățile consumatorilor;

⦁ declararea anului 2018 drept „Anul Consumatorului”, inițiative ce au rămas valabile pentru agenda anului 2018”, a punctat Iurie Eremia.

De la anul 2018, Iurie Eremia are așteptări mai mari ca niciodată.

„Pentru anul 2018 am așteptări mai mari ca niciodată! La începutul anului vom organiza mai multe acțiuni de informare și consiliere a consumatorilor din orașele unde este concentrată diaspora moldovenească. Comunicarea cu moldovenii din străinătate, care întâmpină diferite situații când revin acasă, va spori educarea lor prin a-și manifesta drepturile de consumator.

Totodată în 2018, vom realiza o nouă vizită în Estonia unde ne vom familiariza mai bine cu procedura legală de creare a bazei de date (black list) cu operatorii economici care încalcă cel mai des drepturile consumatorilor, pe domenii de activitate.

Și nu în ultimul rând, vreau să menționez că în anul 2018 ne ghidăm de moto-ul latin: „Veni, vidi, vici! – Am venit, am văzut, am câștigat!”. Echipa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței fiind pentru mine armata cu soldați puternici, pe care mă pot bizui în apărarea intereselor economice și sociale ale tuturor consumatorilor”, a mai spus Iurie Eremia.

Cristina Parfeni

Republicat din 30 decembrie 2017.

Inapoi la arhiva noutaților