„Portalul guvernamental al cetățeanului este un portal informativ unde urmează să adăugăm noi seturi de date și să-i dăm și un statut legal. Avem nevoie de statut legal pentru a putea extrage certificate în format electronic, care să aibă o putere juridică și să poată fi prezentate electronic la orice entitate” – a declarat managerul proiectului în cadrul Agenției de Guvernare Electronică (AGE), Igor Bercu, informează CURENTUL.
Totodată, el a menționat că portalul conține 11 blocuri de date personale, cum ar fi: acte deținute, sănătate, alegeri, plăți Mpay, asigurări sociale, situația fiscală, bunuri imobile, vehicule în posesie, afaceri, contravenții, istoricul accesării datelor personale.
„Un bloc de date foarte important și actual este cel de alegeri, unde puteți să vedeți secția dumneavoastră de votare”, a adăugat Igor Bercu.
Pentru a accesa portalul guvernamental al cetățeanului este nevoie să accesăm serviciul www.mcabinet.gov.md și să deținem o semnătură electronică.
Cristina Jicol, stagiară