Situațiile financiare ale Curții de Conturi pentru perioada anilor 2019-2021 vor fi supuse auditului extern, în conformitate cu standardele recunoscute internațional.
Potrivit Legii Curții de Conturi, Parlamentul, în modul stabilit de legislația privind achizițiile publice, va selecta o organizație de audit extern, independentă, pentru efectuarea auditului respectiv.
În acest sens, Comisia parlamentară de control al finanțelor publice, conform competențelor atribuite, a elaborat și a aprobat, în cadrul ședinței de astăzi, caietul de sarcini pentru achiziția serviciilor de audit financiar extern al situațiilor financiare ale Curții de Conturi pentru perioada menționată.
Caietul de sarcini urmează să fie prezentat Secretariatului Parlamentului pentru demararea procedurii de achiziții publice propriu-zise.
Vicepreședintele Comisiei de control al finanțelor publice, Artur Mija, a punctat necesitatea asigurării unui raport ”calitate-preț” optim, inclusiv indicatori de performanță pentru echipa care urmează să efectueze auditul.
„Trebuie să ne asigurăm că auditul financiar extern pentru acești trei ani de activitate a Curți de Conturi va fi cât mai calitativ și desfășurat de o companie cât mai bine pregătită”, a subliniat deputatul.
Curtea de Conturi este unica autoritate publică a statului care exercită controlul asupra formării, administrării și întrebuințării resurselor financiare publice și administrării patrimoniului public prin realizarea auditului extern în sectorul public în calitate de instituție supremă de audit.
Instituția este protejată legal de interferența din partea organelor de drept sau cu funcții de control.
Curtea de Conturi este persoană juridică de drept public, finanțată integral din bugetul de stat.