Prin modalitățile de sesizare către Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, în perioada 9-13 iulie au fost depuse 36 de reclamații, transmite CURENTUL.
Printre petițiile înaintate s-au evidențiat un șir de plângeri în vederea prestării necalitative a serviciilor de reparație în cazul diferitor produse: televizor, telefon, mașină de spălat etc.
Menționăm că remedierea defecțiunilor acestor produse poate fi realizată prin intermediul unei expertize desfășurate în cadrul Camerei de Comerț și Industrie într-un termen de 14 zile de la data înaintării reclamației, sau în termenul stipulat de contract în cazul unui serviciu. Expertiza este achitată de către agent economic, scopul ei fiind de a demonstra natura defecțiunii.
În cazul produselor electrice de uz casnic, la cererea consumatorului vânzătorul este obligat, să pună la dispoziție acestuia în termen de 3 zile pe perioada reparației un produs similar, suportând și cheltuielile de transport. Astfel, atât consumatorii, cât și vânzătorii trebuie să cunoască despre prevederile legale privind remedierea defecțiunilor obiectelor de uz casnic.
Totodată, menționăm că, consumatorii au sesizat Agenția din motive precum: mobilă de bucătărie defectă, perie de dinți electrică defectă, încălțăminte necalitativă, minitractor neconform, telefon și televizor neconform.
Petițiile înregistrate privind prestarea serviciilor au inclus: înșelarea la pompă la alimentarea cu gaz, serviciu de înfrumusețare necorespunzător, serviciu turistic, serviciu de reparație auto, precum și utilizarea clauzelor auzive în contractele de microfinanțare.
Cristina Parfeni