[ X ]
270 mln. lei pentru cele 100 autobuze pe care le va procura Primăria. Cum trebuie să fie acestea
24 Iulie

Primăria mun. Chișinău a inițiat procedura de achiziție a celor 100 de autobuze pentru Parcul urban de autobuze, transmite CURENTUL.

Valoarea totală a unităților este de 270 mln. lei, fără TVA. Perioada de depunere a ofertelor este 6 august – 10 septembrie curent.

Potrivit anunțului de intenție, vor fi procurate 100 autobuze de categoria M3.

Autobuzele vor fi produse în 2020-2021 cu o capacitate de 100 pasageri, cu 22 scaune.

Autobuzele vor avea nu mai puțin de trei uși cu două batante, iar învelișul podelei va fi confecționat din material antiderapant.

Salonul autobuzului va avea 4 camere de supraveghere în interior și 4 camere la exterior. De asemenea, autobuzul va avea sistem de aer condiționat cu putere minimă de 30 KW.

Culoarea autobuzelor va fi albastru celest, turcoaz și va fi stabilită la final în contract.

Nr. d/o Denumirea articolului Cerințe
1 Caracteristici generale
1.1 Anul producerii 2020 – 2021
1.2 Categoria vehiculului M3, Autobuzul pentru transportul de pasageri pe rutele urbane și suburbane, la o temperatură ambiantă de minus 35 ° C la plus 45 ° C
1.3 Clasa ecologică Minim Euro 5
1.4 Capacitatea totală, pasageri ≥100
1.5 Numărul de locuri pentru scaune ≥22
1.6 Panta de urcare suportată  de autobuz cu încărcătura maximă admisibilă, nu mai mic 25%
1.7 Raza de cotitură, nu mai mult 12,5 m
1.8 Puntea de tracțiune Spate
1.9 Formula roților 4×2
1.10 Anvelope Fără   cameră
1.11 Dimensiuni de gabarit:

– lungime, mm

– lățime, mm

– înălțime, mm

 

maxim  12 200

maxim 2 550

maxim 3 300

1.12 Clirensul (garda la sol), mm nu mai mic 130
1.13 Nivelul podelei, mm maxim 340
1.14 Nivelul podelul la activarea sistemului de înghenunchere la stații, kniling mm maxim 270
1.15 Nivelul podelei Podea coborîtă pe toată lungimea autobuzului
1.16 Volumul rezervorului Minim 300 litri
2                                                 Caroseria autobuzului
2.1 Tipul caroseriei Caroserie cu prelucrare anticorozivă, compartimentele să fie îmbinate prin sudare, să asigure durabilitatea și rigiditatea autobuzului, căptușite cu tablă de oțel, cu o bază sub forma unei structuri cu zăbrele.
2.2 Număr de uși Nu mai puțin de trei uși cu două batante. Deplasarea autobuzului cu ușile deschise nu va fi permisă. Deschiderea ușilor va fi permisă numai în cazul opririi complete a autobuzului, deplasarea ulterioară a autobuzului va fi posibilă numai după închiderea completă a ușilor.
2.3 Pardoseală Rezistentă la uzură și putrefacție
2.4 Învelișul podelei Impermiabil, confecționat din material antiderapant tip Grabiol sau asemănător, rezistent la uzura prin frecare. Învelișul trebuie să fie așternut și sub elementele de fixare a scaunelor.
2.5 Salonul autobuzului Acesta trebuie să fie echipat cu un număr suficient de bare pentru transportarea în siguranță maximă a pasagerilor, cu cîte 4 camere de supraveghere în interior (dintre care una de supraveghere a șoferului iar trei vor fi instalate în salonul autobuzului) și 4 la exterior (dintre care două camere față-spate și două camere laterale dreapta-stînga), informația de pe cele 8 camere de supraveghere va fi stocată pe un disc HDD cu o capacitate de minim 1Tb, dotarea cu echipament de informare audio-video a pasagerilor, cel puțin două monitoare cu posibilitatea redării video, trapă mecanică, rabatabilă pentru accesul persoanelor cu mobiliatate redusă. Autobuzul va fi prevăzut cu buton de semnalizare a intenției de acționare a rampei situat atît la exterior cît și la interior și semnalizarea la bord pentru conducătorul de vehicul, totodată cel puțin 3 butoane, în interiorul autobuzului amplasate pe barele de susținere în drept cu fiecare ușă pentru a semnaliza șoferului intenția de coborîre din autobuz, semnalizarea șoferului va fi vizuală cît și auditivă. Posibilitatea conexiunii echipamentului de numărare a călătorilor și sistemului GPS.
2.6 Scaunele pentru călători Antivandale, semi-rigide cu mînerul antitraumant.
2.7 Sistem de ventilație și încălzire:

 

Sistem de aer condiționat cu puterea minimă de 30KW. Garanția sistemului de aer condiționat nu trebuie să fie mai mică decît garanția generală pentru autobuz.

Blocul electronic de comandă al sistemului AC trebuie să îndeplinească următoarele funcții:

a.       Funcția de climat control;

b.      Posibilitatea schimbării temperaturii în mod automat sau manual;

c.       Posibilitatea schimbării vitezei de rotație a ventilatoarelor în mod automat sau manual;

d.      Posibilitatea gestiunii clapetei de aer prospăt sau din interior în mod automat sau manual;

e.       Funcția de diagnostică și vizualizare a erorilor legate de sistemul AC.

f.        Vizualizarea temperaturii de interior și exterior;

g.      Vizualizarea numărului de ore lucrate a sistemului AC.

Cel puțin 2 ventipane în acoperișul autobuzului.

Cel puțin 4 geamuri de aerisire.

Încălzirea cabinei șoferului – încălzire autonomă (preîncălzitor cu puterea minimă de cel puțin 24 KW).

2.8 Locul de muncă al șoferului Cabina șoferului să fie despărțită de salonul autobuzului printr-un perete despărțitor pe toată înălțimea salonului  cu posibilitatea ieșirii șoferului în salon astfel încît prin ambele uși batante din față a autobuzului să poată intra sau ieși pasagerii, cabina va fi echipată cu ventilație prin geamul  lateral, aer condiționat și geam pentru casă.  Scaunul șoferului – suspensie pneumatică cu reglare pe înălțime a pernei scaunului, poziția longitudinală, unghiului înclinației spătarului. Parbriz de tip triplex, cu efect anti-orbire.
2.9 Oglinzi retrovizoare exterioare Cu încălzire și acționare electrică, acoperite cu ecran contra luminii orbitoare.
2.10 Sistem de informații Informator electronic (față, lateral, spate, salon) de bord cu difuzarea informației de pe stic sau analog, în interior informator cu microfon, difuzoare, bloc electronic de comandă. Sitemul trebuie să memoreze pînă la 999 rute, numărul stațiilor memorate pentru fiecare rută nu mai mic de 999
2.11 Dispozitiv de remorcare Autobuzul necesită să fie dotat cu dispozitiv de remorcare a acestuia în față și spate
2.12 Geamurile autobuzului Geamurile exterioare ale autobuzului trebuie să fie cu efect de respingere a căldurii şi  instalate prin încleiere . Geamurile despărţitoare interioare trebuie să fie transparente.
2.13 Culoarea autobuzului Albastru celest, Turcoaz –  Culoarea finală va fi stabilită în contract.
3 Caracteristici tehnice  
3.1 Motorul Motor diesel în patru timpi cu turbosuflantă. Compartimentul motorului trebuie să fie echipat cu sistem antiincendiar.
3.2 Sistem de răcire Lichid cu circulație de tip închis.
3.3 Puterea motorului, kW Min. 210 kW

Max. 240 kW

3.4 Cutia de viteze Automată cu maxim 6 viteze și retarder.
3.5 Puntea față Dependentă sau independentă
3.6 Puntea spate Puntea spate tip carter cu reductor în punte.
3.7 Suspensia din față Dependentă sau independentă,  cu două elemente pneumatice, două amortizatoare hidraulice și regulator al nivelului aerului
3.8 Suspensia din spate Dependente, cu patru elemente pneumatice, patru amortizatoare hidraulice și regulator al nivelului aerului
3.9 Sistemul de direcție Tip integral, coloana de direcție reglabilă, antitraumantă.
3.10 Sistem de frânare Pneumatică, cu discuri față-spate, cu acțiune separată a puții față și spate, sistem ABS, ASR. Sistem de frînare la staționare cu asigurarea staționării cu sarcină maximă pe o perioadă infinită de timp.
3.11 Echipament electric Baterii – 2×190-240Ah
3.12 Cerințe suplimentare Prezența roții de rezervă, cricul, sprijin antiderapant sub roți, două stingatoare de min. 6 kg (inclusiv unul în cabina șoferului și unul în salonul autobuzului), 1 litru de vopsea pentru fiecare autobuz în parte, manuale de expluatare a autobuzului și condiționerului, întreținere și reparații, senzori de parcare, cameră de vizualizare a mersului cu spatele, alarma a mersului cu spatele, afișarea orei în salonul autobuzului și cabina șoferului, catalogul pieselor de schimb pentru toate componentele autobuzului, calculator de diagnostică a autobuzelor inclusiv cu cablurile și softurile necesare. Posibilitatea diagnosticării agregatelor autobuzului și ale sistemelor sale (conector OBD), sistem de ungere centralizat, sistem automat de înclinare a caroseriei – funcția de îngenunchere.
3.13 Deservirea în timpul garanției Cîștigătorul va asigura pe cheltuiala proprie pe toată perioada de garanție, deservirea autobuzului conform normativelor producătorului: schimbul materialelor lubrefiante, filtre, curele, deservirea aparatelor de aer condiționat, alte piese și materiale consumabile necesare (parcursul mediu anual estimativ al unui autobuz va fi de 80.000 km). Cîştigătorul va asigura desfăşurarea activităţilor de service şi de remediere a defecţiunilor autobuzelor ce cad sub regulile garanţiei într-un centru de service autorizat pe teritoriul municipiului Chişinău; va asigura din cont propriu, un stoc suficient de piese şi materiale, inclusiv consumabile necesare pentru activitatea de remediere a defecţiunilor.
3.14 Termenul de garanție Minim 24 luni pentru toate agregatele, mecanismele și componentele autobuzului.

Minim 5 ani pentru garanţia anticorozivă a caroseriei.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților