14 întreprinderi au semnat astăzi, contracte cu Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA), pentru accesarea finanțării nerambursabile de până la 500 mii lei prin intermediul Programului de Transformare digitală a IMM. Suma investițiilor totale pentru digitalizarea proceselor de producție sau de prestare a serviciilor celor 14 întreprinderi este de circa 9 milioane lei, dintre care 4,9 milioane lei constituie suport financiar nerambursabil din partea statului.
Granturile vor fi valorificate pentru implementarea soluțiilor digitale inovative și eficientizarea proceselor de lucru. Cele 14 companii beneficiare de suport activează în domeniile industriei prelucrătoare, sănătate și asistența socială, agricultură, silvicultură și pescuit.
Marin Ghenciu, vicedirector ODA, a subliniat principalele priorități pentru o economie puternică, competitivă și cu un grad ridicat de digitalizare.
“Procesul de digitalizare poate aduce noi provocări pentru antreprenori, însă, acestea, vor aduce și beneficii pe termen lung prin dezvoltarea a noi produse și servicii, noi tehnologii și lanțuri de procese, noi modele de afaceri și o eficiență mai ridicată a produselor și serviciilor”.
Printre antreprenorii care au fost acceptați astăzi pentru suport financiar nerambursabil este și Galina Iepuri din municipiul Bălți, proprietară a unei afaceri specializate în producerea și comercializarea produselor de panificație.
“Compania noastră activează pe piața de 25 de ani, însă de la un an la altul produsele cu marca comerciala “Cuptorul Fermecat” câștigă popularitate în rândul clieților. Cea mai mare provocare a noastră este automatizarea proceselor de producție. Din grantul obținut de la ODA ne propunem să achiziționam un soft de Planificare a Resurselor Întreprinderii (ERP), care ne va ajuta să îmbunătățim productivitatea și să creștem vizibilitatea proceselor din companie”, a subliniat femeia de afaceri.
Un alt antreprenor care intenționează să își digitalizeze afacerea este Ion Luca, administratorul unei companii vinicole din Cricova, municipiul Chișinău.
„Vinurile cu marca comercială CARPE DIEM sunt cunoscute atât pe piața internă, cât și internațională. Pentru a ne spori vizibilitatea, din finanțarea nerambursabilă ODA vom moderniza site-ul companiei, vom achiziționa un sistem de management al Relațiilor cu Clienții (CRM), soft de vânzări, echipament de etichetare și alte elemente, care ne vor digitaliza afacerea, vor spori prezența pe piață a companiei și, implicit, vor contribui la multiplicarea cifrei de afaceri și la productivitatea muncii”, a subliniat omul de afaceri.