Criza economică din Grecia nu a micșorat numărul de turiști din Moldova, informează CURENTUL.
Potrivit PR managerului unei companii de turism din capitală, Natalia Eșanu, moldovenii nu se tem de situația din Grecia, ba dimpotrivă – s-a înregistrat o creștere a numărul celor care solicită vacanțe spre această destinație.
„Până în momentul de față, vânzările de pachete turistice pe destinația Grecia s-au aflat pe un puternic trend ascendent, față de anul trecut, din cauza creșterii tarifelor operatorilor din Turcia, precum și a situațiilor tensionate din Tunisia și Egipt, două destinații extrem de frecventate în alți ani de turiști. Trebuie să recunosc că există cazuri, dar izolat, consultanții agenției noastre sfătuind preventiv turiștii să plece cu bani cash, iar pentru serviciile achitate prin agenție (cazare, masa, excursii) nu există probleme. Agenția noastră preia și transmite turiștilor recomandările oficiale ale MAEIE. Mai mult, specialiștii noștri se documentează permanent și recomandă turiștilor numai destinații în care siguranța și confortul turiștilor sunt pe primul loc”, a precizat Natalia Eșanu.
Pentru cei care vor să aleagă Grecia ca destinație pentru vacanța de vară, PR managerul are câteva sfaturi.
„În ceea ce privește situația din Grecia și evoluția acesteia, riscul este unul singur. Dacă premierul elen, Alexis Tsipras, și reprezentanții Zonei Euro nu ajung la consens, “Grexit”-ul va scoate oamenii în stradă. Perfect Tour recomanda turiștilor vacanțe în insulele grecești, unde riscurile unor mișcări ample de stradă sunt aproape nule, să evite Atena și Salonicul, și, dacă pleacă cu mașina personală, să alimenteze la ieșirea din Bulgaria și, apoi, să încerce să meargă cu rezervorul cât mai plin, pentru a evita, pe cât posibil, eventualele probleme aprovizionare cu carburant a stațiilor din Grecia. De asemenea, recomandăm turiștilor să plece cu bani cash suficienți pentru întreaga vacanță”, a menționat ea.
De asemenea, Natalia ne-a vorbit și despre alte destinații care sunt solicitate de către turiștii moldoveni.
„Agenția noastră se adresează segmentului premium, al clienților cu venituri medii și mari. Urmând trendul ascendent al anului trecut, de exemplu, în primele 6 luni din 2015 am vândut cu 25% mai multe croaziere față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe lângă cei care au încercat deja această variantă de vacanță și revin în agenție să-și rezerve o nouă croazieră, schimbând nava sau itinerarul, este important și numărul de noi turiști deschiși către o astfel experiență după multe veri petrecute în resorturile din Turcia și Grecia. Numărul turiștilor care au ales o croazieră pentru prima dată a crescut cu peste 45%, față de 2014. De asemenea, în 2015, printre cele mai căutate destinații se află Mexicul (Riviera Maya), Republica Dominicană, Cuba și Circuitele Explore (Peru, Malezia & Borneo, India, Kuala Lumpur & Langkawi, etc.)”, a adăugat Natalia Eșanu.
Natalia Moraru