[ X ]
[ X ]
[ X ]
Sărbătoare la Tutun – CTC. Ce planuri de dezvoltare are directorul Semion Grișciuc!
25 Septembrie

Combinatul de Tutun din Chişinău (actualmente Societatea pe Acţiuni „TUTUN-CTC”) împlinește astăzi 91 ani de la fondare.

Contactat de TRIBUNA, directorul Tutun – CTC, Semion Grișciuc a declarat că, este o onoare și mare responsabilitate să conducă instituția dată.

”Tutun-CTC are o istorie și are parcursă o cale destul de anevoioasa pîna la ziua de azi. Avem aici, multă lume bună care au muncit toata viața la acest combinat. Mă strădui să le creez așa condiții în care să aibă un salariu decent,o perspectiva a zilei de mîine și o continuitate a aceea în care au investit de-a lungul anilor: ardoare, sîrguință, responsabilitate și, daca vreți,  viața, care se numește Tutun CTC”, a precizat el.

Totodată, Grișciuc a recunoscut că, la ziua de azi, întreprinderea nu trece tocmai prin cea  mai fericita perioadă, fiind lovită de mai mulți factori, direcți și indirecți, locali și externi.

”Însă, pot afirma cu certitudine că aceasta instituție are viitor! Atît timp cît statul va avea o politică mai loială și corectă față de producătorul autohton, atît timp cît se vor respecta principiile concurenței corecte, loiale, noi vom promova o strategie de marketing mai ofensivă pentru a recuceri piața produselor noastre, care din varii motive a atins cote minime și aproape fatale pentru noi”,a  subliniat Grișciuc.

Directorul Tutun-CTC susține că, instituția pe care o conduce este una profitabilă, însă cu mici rezerve. ”Este o instituție profitabilă. Ca reper aș putea enunța o cifra de 1 769 324 478 lei care au fost vărsate  în buget sub forma de impozite,taxe,accize și dividente. Acum, bineînțeles aceste sume scad simțitor din cauze politicii fiscale care devine din ce în ce mai austeră”, mai spune el.

Cît privește exporturile – sunt, însă nu în cantități foarte mari, susține Grișciuc. ”Din cauza concurenței imense care la produsele de tutungerie pe piața externă și de cele mai dese ori produsele noastre nu reușesc să concureze cu unele branduri internaționale tehnologiile și utilajul cărora este în perpetua dezvoltare”.

În final, Semion Grișciuc mai spune că, Tutun-CTC vrea să readucă la viață țigări mai vechi care au fost de succes și care încă mai trăiesc în nostalgiile fumătorilor, gen – Orbita, Chișinău, Luceafărul, Fluieraș, etc.

Andriana Cheptine

Inapoi la arhiva noutaților