Poliţia de Frontieră, cu suportul CNA a iniţiat procesul de evaluare a riscurilor de corupţie în cadrul Departamentului cu scopul de a identifica factorii instituţionali care favorizează sau pot favoriza corupţia, informează Curentul.md.
Grupul de evaluare a riscurilor de corupţie este înfiinţat prin ordinul Şefului Departamentului Poliţiei de Frontieră şi este format din conducători ai subdiviziunilor instituţiei şi un ofiţer al CNA, care instruieşte şi coordonează activitatea grupului.
În procesul de evaluare vor fi utilizate tehnici precum: analiza actelor normative şi a regulamentelor interne de activitate ale subdiviziunilor instituţiei, evaluarea practicilor legate de managementul resurselor umane, chestionarea angajaţilor, evaluarea relaţiilor instituţiei cu publicul, examinarea cazurilor concrete de corupţie comise de angajaţii instituţiei şi altele.
După activitatea de evaluare a riscurilor de corupţie Grupul de lucru a Planului de integritate va elabora un document de politici ce va include măsuri concrete de prevenire a corupţiei în cadrul instituţiei.
Metodologia de evaluare a riscurilor de corupţie în instituţiile publice a fost aprobată printr-o Hotărîre a Guvernului din 28.07.2008, iar Centrului Naţional Anticorupţie revine misiunea de a asigura desfăşurarea evaluării riscurilor de corupţie în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice prin instruire şi consultare, monitorizare şi analiză a datelor referitoare la evaluarea riscurilor de corupţie, precum şi coordonarea elaborării şi executării planurilor de integritate.
Cebotari Diana